آیرال خبر ،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که مجلس آن را تصویب کرد، تایید یا رد برجام نبود، بلکه دولت باید بر اساس محتوای ماده واحده صادر شده در خصوص برجام، اقدامات متقابل و احتیاطی را انجام دهد.

به گزارش  آیرال خبر ، محمد حسین فرهنگی در مراسم اختتامیه مرحله منطقه ای چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران، سطح برگزاری این دوره از مناظرات را خوب ارزیابی و اظهار کرد: این قبیل رقابت‌ها در ارتقای کیفی فعالیت‌های دانشجویی، نقش تعیین کننده ای دارد.

وی توجه به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) از دانشگاه‌ها عنوان و ابراز کرد: خوشبختانه از سال های گذشته، فعالیت‌های خوبی توسط دانشگاه های کشور در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی به قرائت ماده واحده صادر شده توسط مجلس در روزهای اخیر در مورد سند برجام پرداخت و اظهار کرد: موضوع توافق یا برجام موضوعی است که از زوایای مختلف می توان به آن نگریست.

به گفته فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران، در توافق اخیر، منافعی را از دست داده است و نمی‌توان به صورت مطلق گفت که توافق، توافق شیرینی بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به نیازمندی‌های کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی عنوان کرد: کشور باید یک حرکت سنجیده ای را در پیش گیرد تا بهانه های دشمنان را خلع سلاح کند.

وی تصریح کرد: بر اساس یکی از مهم‌ترین بندهای ماده واحده صادره، ظرفیت غنی سازی هسته ای کشور در دو سال آتی باید به 190 هزار سو برسد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به بحث نظارت‌های آژانس بر تاسیسات هسته ای و نظامی اشاره کرد و گفت: دسترسی آژانس به تاسیسات نظامی و دانشمندان هسته ای و هر گونه مصاحبه و بازجویی از دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

مرحله منطقه ای مسابقات مناظرات دانشجویی با حضور تیم های شرکت کننده از دانشگاه های استان های شمالغرب کشور به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در روزهای 25 و 26 مهرماه در دانشکده برق دانشگاه تبریز برگزار شد.

سیاسی94/7/27

کدخبر110179
خبرنگار: 1171
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.