همایش مدیریت گردشگری و توسعه پایدار

شهردار تبریز گفت: توسعه در هیچ زمینه‌ای به ویژه در زمینه‌های گردشگری بدون آگاه سازی عمومی ممکن نیست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار اظهار داشت: تبریز از دیرباز به عنوانی شهری بازرگانی شناخته شده اما این به معنای گردشگرپذیرنبودن شهروندان تبریزی نیست.

او با بیان اینکه تبریز از زیرساخت‌های اصولی برای پذیرش گردشگر برخوردار است، گفت: معرفی و تبلیغات ضعیف پتانسیل‌های موجود در این شهر، اصلی ترین عامل توسعه نیافتن گردشگری در این شهر است.

شهردار تبریز ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در دنیا، تمامی مدیران و مسئولان شهری باید برای معرفی و شناساندن شهر تبریز تلاش کرده و برای جذب گردشگر اقدامات عملی انجام دهند.

‎ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه «تبریز ۲۰۱۸» فرصتی نادر برای تبریز بود، اظهار داشت: تصوری که از این رویداد بین المللی در بین مردم وجود داشت ساخت و ساز بناهای جدید بود درحالی که از چنین فرصت هایی باید برای معرفی داشته های تاریخی و فرهنگی بهره برد.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تبریز در زمینه گردشگری گفت: شهرداری تبریز نیز در زمینه های مرتبط با توسعه صنعت گردشگری اقدامات مثبت بسیاری را انجام داده است.

او با اشاره به صدور پروانه ساخت هتل به صورت رایگان، تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در هتل ها و مراکز پذیرش مسافر از برنامه های پیش رو جهت توسعه گردشگری به شمار می رود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.