در روزهای گذشته و پس از تساوی برابر پارس جنوبی جم، صحبت‌های مختلفی درباره حضور علی دایی در تراکتورسازی مطرح شده که با تکذیب باشگاه همراه بوده است

برنامه ای خواسته نشده!

در این راستا، خبرهای موثقی وجود دارد که احتمال ماندن لیکنز در تراکتورسازی را چیزی نزدیک به صفر می داند و به نظر می رسد دو طرف در پایان فصل به همکاری خود پایان خواهند داد.

از باشگاه تراکتورسازی خبر می‌رسد  آنها از لیکنز برای فصل آینده برنامه ای نخواستند ولی این سرمربی همیشه خندان، راسا جلسه ای ترتیب داده و برنامه های خود را به مدیران باشگاه ارائه داده است!

تیم تراکتورسازی که در زمان حضور لیکنز تا هفته بیست و پنجم نتایج خیلی خوبی می‌گرفت، به ناگهان وارد بحرانی شد که برای همگان غیرمنتظره بود! شکست تلخ و شبهه برانگیز مقابل سپیدرود رشت تمام پنبه های باشگاه را برای کسب عنوان قهرمانی رشته کرد و این سرمربی بلژیکی هم نتوانست کاری از پیش ببرد و به نوعی مقهور این بحران شد تا نشان دهد مرد روزهای سخت و بحرانی نیست.

همین عدم توانایی در کنترل و بازیابی روحی و روانی تیم باعث شد تا دو شکست پی در پی دیگر، رویای قهرمانی را برای هواداران پرشور تراکتور به کابوسی سیاه و باورنکردنی تبدیل کند.

مدیران باشگاه تراکتورسازی و اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و اهالی رسانه بر این باور هسند که جورج لیکنز نتوانسته مدیریت و دیسیپلین خودش را در بعد روانی به کار گیرد و به نوعی مغلوب شرایطی شده که بایستی آن را تغییر میداده نه آنکه تسلیم می شده است.

همه ی این عوامل دست به دست هم داده تا از گوشه و کنار باشگاه خبر برسد که بازی با فولاد اهواز آخرین حضور این سرمربی بلژیکی بر روی نیمکت تراکتور خواهد بود.

با توجه به شرایط فوق بازار داغ گمانه زنی ها در خصوص جایگزین لیکنز بسیار داغ است و نام های نام آشنای زیادی مطرح شده است. از ساغلام تا دایی!

شاید مالک باشگاه هم با توجه به عدم نتیجه گیری دو سرمربی مسن و خارجی به این نتیجه رسیده باشد که مربیان خارجی نمی توانند در تراکتور موفق شوند چراکه جو ورزشگاه و تیم با همه ی تیمهای خارجی و ایرانی متفاوت است و باید کسی سکان هدایت این تیم را بر عهده بگیرد که به نوعی “دیسیپلین” و “کاریزما”ی لازم را برای کنترل درون و بیرون تیم را داشته باشد و بازیکنان “حرف شنوی” لازم را داشته باشند وگرنه کنترل یک دوجین ستاره از عهده کمتر مربی ای برمیاید!

ساغلام می آید؟

به نظر نمی رسد که ساغلام مربی جوان و ترک تبار بار دیگر بار سفر به تبریز ببندد چراکه این مربی در زمان حضورش در تراکتور نتوانست خودش را با فوتبال تبریز و لیگ ایران هماهنگ کند و نتایج چندان خوبی را هم کسب نکرد تا زنوزی را برای حضور دوباره اش در تبریز وسوسه کند!

اما بسیاری معتقد هستند که “علی دایی” همان فرشته ی نجاتی ست که می تواند پس از سالها هواداران را به آرزویشان که بالابردن جام قهرمانی ست برساند.

علی دایی چند هفته پیش در کنفرانس خبری در تبریز، تمایل ضمنی خودش را به هدایت باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد ولی به نظر میرسد مشکلات شخصی و خانوادگی اصلی ترین مانع وی برای حضور در تبریز است

همگان می دانند که علی دایی یک تاجر موفق است و تمام امور کاری و تجاری اش در تهران متمرکز است و شاید رها کردن آنها و حضور ۲۴ ساعته در تبریز برایش مقدور نباشد همانگونه که صبای قم را به تهران برد و از تجارتش دور نشد!

اما تراکتور صبای قم نیست که بار سفر به تهران ببندد پس باید منافع مالی زیادی برای شهریار فوتبال داشته باشد تا به تبریز سفر کند، آنهم سفری ۹ ماهه!

بهرحال باید منتظر ماند و دید که آیا تراکتور با این سرمربی همیشه معترض مذاکره خواهد کرد یا همه چیز در حد حرف و شایعه باقی خواهد ماند؟!

بی شک حضور این سرمربی اردبیلی که نمادی از “غیرت” و “تعصب” است، می تواند اولین گام برای ساختن تیمی قدر و مدعی برای لیگ نوزدهم باشد و امیدهای هواداران را دوباره زنده کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.