تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: ۸۰ درصد طرح مسقف سازی قبور انجام شده که انتظار می رود این طرح تا ۲ ماه آینده به طور کامل پایان یابد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، احد فلاحی در جلسه مشترک با مدیرکل بنیاد شهید، با اشاره به ضرورت استحکام مسقف سازی بلوک شهدا خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های استحکام بنا و مسقف سازی بلوک شهدا با هدف حفاظت از سیل و حوادث قهریه ضروری بود.

وی همچنین افزود: با اجرای پروژه های مسقف سازی گلزار شهدا، قبور مطهر و یادگاران این عزیزان از باد و باران و برف و تابش مستقیم آفتاب در امان خواهد بود.

فلاحی با یادآوری تفاوت ساختاری و اختلاف ارتفاع موجود در فاز ۲ وادی رحمت تبریز بر لزوم استفاده از سازه های سنگین برای حفاظت از سیل و حوادث طبیعی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز یادآور شد: پروژه مسقف سازی و ساماندهی فاز یک گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با یک هزار و ۲۸۷ نفر شهید پیشتر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت نیز با هزار و ۱۶۰ شهید در حال اجرا است گفت: به طور کلی ۲ هزار و ۵۳۹ شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز مدفون هستند.

احد فلاحی با تاکید اینکه مسقف سازی و یکسان سازی قبور مطهر شهدا دو بحث جدا از هم هستند یادآور شد: سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در خصوص یکسان سازی گلزار شهدا مسئولیتی ندارد و این موضوع در حیطه وظایف بنیاد شهید است.

وی ادامه داد: ۵۲ قبر شهید به صورت تک مزار بوده و به صورت متفرقه در بلوک های سطح وادی رحمت تبریز دفن شده اند.

طبق آمار مطرح شده در این جلسه، تعداد ۲۲۶ هزار و ۷۰۶ نفر شهید، ۵۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر جانباز و ۴۳ هزار و ۳۱۸ نفر آزاده از مناطق و استان های مختلف کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده که حدود ۳.۵ درصد از آمار کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.