آیرال خبر،رئيس پليس امنيت عمومي آذربايجان شرقي از اجراي طرح ممنوعيت استفاده از عناوين و اصطلاحات بيگانه بر سر درب مغازه ها و پلمب 34 واحد صنفي متخلف خبرداد.

به گزارش آیرال خبر،سرهنگ “عليرضا هنردوست” اظهار کرد: در راستاي اجرايي کردن دستورالعمل ممنوعيت قانوني استفاده از عناوين و اصطلاحات بيگانه بر سر درب مغازه ها و برخورد قانوني با واحد هاي صنفي که از تابلوهايي با خط، اسامي لاتين و غيرمتعارف استفاده مي کند، طرح نظارت بر اين صنوف در سطح استان اجرا شد.

وي افزود: ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي استان در اين طرح بالغ بر يک هزار و 136 واحد صنفي را بصورت محسوس و غيرمحسوس مورد بازديد قرار داده و به 838 نفر از مديران اين واحد ها آموزش هاي لازم را ارائه دادند .

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: همچنين از مديران 173 واحد صنفي ديگر نيز تعهدات لازم مبني بر رعايت شئونات و ضوابط اماکن عمومي و عدم استفاده از تابلو يا نشانه هايي که منحصرا” به خط غير فارسي (لاتين)تنظيم شده باشد اخذ کردند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان آذربايجان شرقي ادامه داد: همچنين در اين طرح 91 فقره از تابلوهاي نامأنوس و غيرمتعارف نصب شده در سر درب مغازه جمع آوري و 34 واحد صنفي ديگر که به تذکرات بي توجهي و بر استفاده از تابلوهاي بيگانه پافشاري مي کردند با رعايت ضوابط قانوني پلمب شد .

هنر دوست در پايان بيان کرد: طرح برخورد با صنوفي که از القاب و اصطلاحات بيگانه که به نوعي ترويج فرهنگ ضد ارزشي باشد بطور مستمر ادامه خواهد داشت .

فرهنگی 94/8/27

کدخبر110285

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.