مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای برنامه های گسترده موسیقی در ایام تابستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طی ایام تعطیلات تابستانی، نگارخانه ها،سالن‌های نمایشی سینما‌ها، مقبره الشعرا و خانه ی پروین فعال خواهند بود، گفت: در حوزه ی موسیقی نیز اجرای برنامه های گسترده ای در استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان، با بیان این‌که کمیته ی فرهنگی و مذهبی ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان نسبت به سایر کمیته‌ها، کمیته ای نوپا است، اظهار کرد: تعطیلی مراکز هنری و فرهنگی هم مانند تعطیلی بازار در ایام تعطیل وجود داشت ولی از نوروز سال 96، فضایی فراهم شد که مراکز فرهنگی و هنری در ایام تعطیل به گردشگران خارجی و داخلی خدمات ارائه دهند.

وی هدف کمیته ی فرهنگی و مذهبی را تعمیق گردشگری فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: این کمیته با هدف معرفی آداب و رسوم، سنن تبریز و آذربایجان تشکیل شد و بر براین اساس نیز قابلیت های هنری و فرهنگی استان گسترش می یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که کمیته ی فرهنگی و مذهبی ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان از سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تبریز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ورزش و جوانان استان و ستاد اقامه نماز تشکیل شده است، بیان کرد: براساس گزارش شهرداری، 24 مسجد در ایام تعطیلات نوروزی تحت پوشش و حمایت شهرداری در سطح تبریز آماده ارائه ی خدمات بودند و 61 بقعه متبرکه، اماکن مذهبی و امام زاده و 49 مسجد در سطح استان توسط اوقاف و امور خیریه حمایت شده و در خدمت گردشگران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ویژه برنامه ی آرامش بهاری نیز در ایام تعطیلات نوروزی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان به صورت گسترده برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که سینماها در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت می کردند، افزود: بعد از اسفند ماه سال گذشته، 10 سالن سینمایی افتتاح شد و فضای سینمایی گسترش یافت، تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری و تئاتر شهر و فضاهای نمایشی امسال در ایام تعطیل فعال بودند.

محمدپور بیان کرد: مقبره الشعرا و خانه ی پروین نیز امسال در ایام نوروز در خدمت گرشگران خارجی و داخلی قرار گرفته بود موزه ی کاریکاتور که به عنوان پنجمین موزه ی کاریکاتور دنیا در تبریز مستقر است در نوروز امسال فعال بود.

وی با بیان این‌که 130 کانون فرهنگی و هنری مسجد و کتابخانه ی مسجدی به صورت فعال به گردشگران خدمات ارائه می دادند، افزود: امسال در ایام نوروز مجوزهای لازم برای اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی در نوروزگاه ها و فعالیت 13 واحد سفره خانه سنتی در تبریز صادر شد.

وی با اشاره به این‌که طرح عیدانه ی کتاب در فصل تابستان نیز اجرا می شود، افزود: با توجه به اجرای طرح عیدانه کتاب در فصل بهار، مقرر شده این طرح در تابستان نیز اجرا شود در این طرح 20 درصد هزینه ی کتابی که هر فرد از کتابفروشی‌های معرفی شده توسط ارشاد خریداری کند، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل و 80 درصد آن برعهده ی خود خریدار کتاب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال گذشته برنامه های حوزه ی اوقات فراغت در 550 مسجد استان برگزار شد، افزود: سال 97 فعالیت مساجد در حوزه اوقات فراغت افزایش می یابد. در ایام تعطیلات تابستانی آموزشگاه های آزاد هنری اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.