الغدیر

فرهنگسرای الغدیر اقدام به جمع آوری کاغذهای باطله کرده و با دریافت ۲ کیلوگرم کاغذ باطله یک کاکتوس هدیه می دهد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهمترین رسالت انسان باشد. محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می کند، بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

با نگاهی گذرا به زندگی روزمره خود متوجه می شویم که روزانه چقدر پسماند به محیط زیست خود تحویل می دهیم. از شیشه و پلاستیکهای شیرمصرفی صبحگاهی گرفته تا کاغذهایی که به روش های گوناگون برای خواندن و نوشتن یا بسته بندی کالاهایی که خریداری می کنیم مورد استفاده قرار داده و سپس به سطل زباله می ریزیم، همه از محصولات قابل بازیافت هستند.

بنابراین با اندکی تامل در بحث بازیافت کاغذ های باطله و لزوم تفکیک از مبدأ آنها متوجه می شویم، اگر هر شخص کاغذهای باطله خود را در طول یک سال جمع کند معادل ۵/۱اصله درخت است و اگر همه ما ایرانیان این کار را انجام دهیم از قطع ۱۰۰میلیون درخت درطول یک سال جلوگیری کرده ایم.

بنابراین بازیافت کاغذ علاوه بر منافع اقتصادی موجب عدم وابستگی در جهت ورود خمیرکاغذ، کاهش آلودگی، ممانعت از قطع درختان و کمک به سیستم جمع آوری و دفن پسماند های تولیدی می شود.

از این رو فرهنگسرای الغدیر در کنار دیگر مجموعه‌های فعال این حوزه اقدام به جمع آوری کاغذهای باطله کرده تا شهروندان عزیز روزنامه ها و کاغذهای باطله ودفترچه های تمام شده و … را دور نریزند و آنها را از سایر زباله ها جدا کرده و با مراجعه به فرهنگسرای بزرگ الغدیر و تحویل آن کاغذ باطله ها از مجموعه فرهنگسرای بزرگ الغدیر در برابر ۲ کیلو کاغذ باطله ۱ کاکتوس هدیه بگیرند.

لازم به ذکر است که دریافت کاغذهای باطله همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ توسط واحد روابط عمومی فرهنگسرا انجام می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.