بازدید معاون فنی و عمرانی استانداری و شهردار تبریز از پارک های در حال احداث مناطق 1 و  3 و  6 و 7

شهردار تبریز گفت: در حال حاضر تنها در مناطق ۱، ۶، ۷ و ۳، بالغ بر ۱۲پارک محله ای و منطقه ای احداث می شود.

 به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر امروز در حاشیه بازدید از پارک های درحال احداث ۴منطقه تبریز به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق بودجه سال ۹۸، شهرداری تبریز موظف است تا پایان سال، ۲۰پارک محله ای احداث کند اما تلاش ما این است که از این رقم فراتر برویم.

شهردار تبریز از دستگاه های مختلف درخواست کرد که در ساماندهی، تملک و احداث پارک ها به شهرداری تبریز کمک کنند.

او همچنین احداث پارک های محله ای در مناطق کم برخوردار را از اولویت های شهرداری تبریز عنوان کرد.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه احداث پارک های ویژه و تخصصی برای اقشار مختلف مردم از رویکردهای جدید شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز به شمار می آید، گفت: برای مثال پارک سلامت با وسعت ۳.۵هکتار با رویکردی زیست محیطی در منطقه ۱ تبریز طراحی شده و درحال احداث است.

او افزود: عملیات عمرانی احداث پارک بانوان نیز به عنوان پارکی ایمن و مناسب برای بانوان عزیز که دارای فضای تفریحی، ورزشی و رفاهی مناسبی است تا ۳ هفته آینده در باغات رواسان و لاله در منطقه ۷ تبریز آغاز می شود.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به اینکه پارک صفاری اولین پارک در ایران است که برای احداث آن کاربری مسکونی به فضای سبز تبدیل شده است، گفت: به دلیل اینکه در آن منطقه فضای سبز مناسبی وجود نداشت، تملک واحدهای مسکونی و تبدیل آن ها به پارک در اولویت شهرداری قرار گرفت و در در آینده ای نه چندان دور پارک فاخری با طراحی باغ ایرانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 او در پایان با بیان اینکه کلانشهر تبریز از نظر فضای سبز در فقر به سر می برد، یادآور شد: همین موضوع ما را ملزم می کند که به حوزه فضای سبز توجه ویژه تری داشته باشیم و تمام تلاش مان را می کنیم تا پایان سال ۹۸، بالغ بر ۲۰پارک در نقاط مختلف شهر احداث کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.