معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

احداث ۲۴ باب سالن سینما در آذربایجان‌شرقی

توسطسردبیر

بهمن 16 1398

۲۴ باب سالن سینما در آذربایجان‌شرقی احداث شده است

به گزارش آیرال خبر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: در این راستا، ۲۴ باب سالن سینما در چهار سال اخیر در شهرهای مختلف این استان احداث شده است.

علی محرمی در آیین اختتامیه جشنواره استانی فیلم و عکس «نظاره» در مراغه افزود: در سال ۹۲ در این استان فقط هشت مجموعه سینمایی وجود داشت که اکنون با حمایت های دولت و نیز سرمایه گذاری های انجام شده، وضعیت سینماهای آذربایجان شرقی قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به احداث مجتمع ها و پردیس های سینمایی، زمینه ساز رونق این هنر در آذربایجان شرقی شده که از جمله آنها می توان به پردیس های احداث شده در مرند، اسکو و هشترود اشاره کرد.

وی گفت: با حمایت بخش خصوصی و اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی و شهرستانی، به زودی شاهد احداث پردیس سینمایی در مراغه نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به استقبال مناسب شهروندان شهرهای آذربایجان شرقی از سینماها اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۷۶ هزار نفر با ۳.۲ میلیارد تومان هزینه از فیلم ها در سینماها دیدن کرده اند که جای بسی امیدواری است.

وی افزود: امسال نیز در راستای حمایت از تولید فیلم، حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های هنری گفت: متاسفانه با وجود پیشینه های مناسب فرهنگی و هنری، سینماهای مناسبی در این شهرستان وجود ندارد.

موسی شعفی افزود: با توجه به محدودیت های بودجه ای دولت، بخش های خصوصی می توانند در توسعه و احداث سینماها به عنوان زیرساخت های فرهنگی نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: دولت نیز در راستای توسعه فرهنگی و هنری، از هرگونه سرمایه گذاری در ایجاد پردیس های سینمایی و مجتمع های فرهنگی حمایت کامل می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و دبیر جشنواره فیلم و عکس «نظاره» نیز گفت: این جشنواره به منظور معرفی جاذبه ها و طبیعت آذربایجان در ۲ بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

احمد دادرس فیاض افزود: با انتشار فراخوان، ۴۲۰ عکس از ۴۵ عکاس به دبیرخانه ارسال شده بود که ۳۹ اثر از ۲۴ هنرمند انتخاب و داوری شدند.

وی اضافه کرد: در بخش فیلم نیز از مجموع ۶۳ فیلم کوتاه مستند، ۲۸ فیلم به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.

به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره از محمدعلی مرادی به عنوان پژوهشگر برتر، فرشید ضیاالملک با فیلم بهرام به عنوان کارگردان برتر، حسن توفیق با فیلم عرشین آیناسی به عنوان تدوینگر برتر و وحید شاه محمدی به عنوان عکاس برتر، و نیز هادی افتخارزاده و یعقوب طالبی و نیز آثار منتخب جشنواره تجلیل شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.