فرهنگسرای الغدیر

طی سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ هزار و ۸۵۳ شهروند از خدمات فرهنگسرای بزرگ الغدیر شهرداری تبریز بهره‌مند شده اند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، براساس آمار و اطلاعات گردآوری شده، فرهنگسرای بزرگ الغدیر در بخش آموزش های شهروندی به ۱۱۰ هزار و ۸۵۳ شهروند خدمات ارائه نموده و نیازهای آنان در بخش های مختلف را پاسخ داده است.

براساس این آمار، فرهنگسرای الغدیر در واحد سلامت روان به ۵۷۶۹۸ نفر، در واحد جهاد دانشگاهی ۵۴۷۸ نفر، در واحد جامعه القرآن ۴۲۶۳ نفر، در واحد خانه مادر و کودک ۱۲۰۲۰ نفر، در واحد مهد قرآن ۷۰۳۴ نفر و در واحد آموزش های شهروندی ۲۴۳۶۰ نفر خدمات آموزشی ارائه نموده است.

فرهنگسرای بزرگ الغدیر به عنوان بزرگ ترین و مجهز ترین فرهنگسراها و مجموعه فرهنگی هنری و تفریحی شمال غرب کشور، روزانه شاهد حضور بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان است.

یکی از بخش های مهم، اثرگذار و پویای فرهنگسرای بزرگ الغدیر، واحد آموزش‌های شهروندی است که با در اختیار داشتن مجرب ترین و کارآمدترین مربیان در ۱۱۰ رشته مختلف فرهنگی، هنری، علمی و شهروندی دوره های متعددی از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش حقوق شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، آموزش بهداشت فردی و اجتماعی و بازی‌های بومی و محلی مشغول به فعالیت است.

همچنین این واحد، اقدام به برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی از قبیل کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، والدین موفق، فرزند پروری، افزایش اعتماد به نفس، مدیریت خشم، مشاوره تحصیلی و خانواده، کلاس های آموزش فن بیان، خبرنگاری، تئاتر و بازیگری، نقاشی، خطاطی، آموزش زبان انگلیسی و همچنین اجرای بیش از سی عنوان دوره مهارت آموزی و کارآفرینی (آشپزی سالم، سنتی و مدرن، کافی شاپ، مانتو دوزی، سرمه دوزی، رومبلی، گل سازی، نقره کاری، قالی بافی، طراحی و دوخت لباس، ریاضی ذهنی، تزریقات و پانسمان، مرباپزی، شیرینی پزی و…) کرده است.

برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های متعدد و متنوع در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و برگزاری برنامه‌ها و مراسمات مختلف در اعیاد ملی و مذهبی و ایام سوگواری و… از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزش شهروندی در یک سال گذشته بوده است.

لازم به ذکر است تعداد هنرجویان فرهنگسرای بزرگ الغدیر به تفکیک هر کارگروه، آشپزی ۱۶۰۹ نفر، خلاقیت کودکان ۱۲۹۸ نفر، نقاشی و هنرهای تجسمی ۱۱۵۲ نفر، خیاطی ۱۱۳۶ نفر، صنایع دستی ۹۱۱ نفر و در سایر خدمات آموزشی (آموزش شهروندی، باتیک، یو سی مس، ورزشی و …) ۶۰۷۴ نفر که در مجموع ۱۲ هزار و ۱۸۰ شهروند، در سال ۹۷ بوده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.