حمیدی

آیرال خبر- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از آماده سازی طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آن در نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرداری کلانشهرهای کشور طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام احمد حمیدی در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر افزود: کارگروه آسیب‌های اجتماعی یکی از کارگروه های کمیسیون کلانشهرهای کشور بوده که مسئولیت آن با شهرداری تبریز است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مقرر شده سند توانمندسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط شهرداری تبریز آماده سازی شود، گفت: این سند با توجه به اسناد بالادستی که به شهرداری‌ها اجازه و اختیار می‌دهد تا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی جامعه فعالیت کنند، تدوین شده است.

وی افزود: این سند در کارگروه و نشست دو روزه‌ای که به میزبانی تبریز برپا می شود به بحث گذاشته شده و چکش کاری خواهد شد و در نهایت به مجمع شهرداران کلانشهرها ارائه داده می شود. سپس مجمع شهرداران کلانشهرها این طرح جامع را تصویب کرده و به وزارت کشور ارائه می شود تا به عنوان قانون به تمامی شهرداری‌های کشور ابلاغ شود تا تمام شهرداری‌ها نسبت به عملیاتی کردن این سند اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به بخش‌های مختلف این طرح آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: این طرح جامع شامل پنج محور اصلی که برگرفته از پنج آسیب مهم که توسط مقام معظم رهبری به عنوان آسیب های اولویت دار است تدوین شده که شامل پیشگیری از اعتیاد، طلاق، نقاط حاد، فحشا فساد و حاشیه نشینی است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: همچنین آسیب‌های دیگری مثل وندالیسم، خشونت‌های خیابانی و… نیز در این طرح مورد توجه است.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما آماده سازی سندی است که نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرداری‌ها و اسناد بالا دستی که مجوز داده شده باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط کارشناسان فرهنگی و اجتماعی تدوین و طراحی شده که پس از بررسی در این نشست دو روزه و طی مراحل قانونی عملیاتی می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی از حضور ۱۷ کلانشهر در این نشست خبر داده و گفت: در حاشیه این نشست بازدید از موسسه حمایت از مستمندان و مرکز ماده ۱۶ به منظور انتقال تجربیات موفق تبریز در زمینه مشارکت‌های اجتماعی تدارک دیده شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.