آیرال خبر- باشگاه تراکتورسازی در خصوص اشتباهات داوری بازی دیروز این تیم با نساجی قائم‌شهر بیانیه‌ای صادر کرد. 
  
به گزارش آیرال خبر، متن این بیانیه به شرح زیر است: 
  
“بازی دو تیم تراکتورسازی و نساجی مازندران از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که اشتباهات داوری در نتیجه مسابقه تاثیر مستقیم داشته و موجبات از دست رفتن دو امتیاز حساس برای نماینده فوتبال آذربایجان در کورس قهرمانی را فراهم کرد. 
  
علاقمندان و عاشقان تیم تراکتورسازی به دور از همه هیاهوها انتظار داشتند گروه داوری این دیدار به رهبری داور با تجربه‌ای همچون سید علی، قضاوت عادلانه‌ای در این مسابقه داشته باشند و نتیجه بازی منصفانه رقم بخورد که این اتفاق تلخ علاوه بر تزریق ناراحتی به جامعه هواداری تیم، به روح فوتبال پاک نیز خدشه وارد کرد. 
  
اشتباه در صحنه‌ای که داور اضافه پشت دروازه هم به آن اشراف کامل داشت و می‌توانست با دخالت خود مانع از این اجحاف حق شود، در کمال تعجب مسلم‌ترین پنالتی تراکتورسازی را در این بازی سوزاند ‌و این یعنی نادیده گرفتن زحمات تیمی که برای رسیدن به برد تمام تلاش خود را به کار گرفت. 
  
علی‌ای‌حال؛ بدیهی است داوران نیز به عنوان یک انسان از اشتباه مبرا نیستند و در این راستا، اگر ضعف داوری جدال سرنوشت‌ساز با پرسپولیس در هفته سیزدهم را که به دنبال آن گل سالم تراکتورسازی از سوی کمک داور مردود اعلام شد، به پای چشم غیرمسلح بگذاریم، اما در مورد اشتباهات در صحنه‌هایی که حتی جای بحث برای کارشناسان را هم باقی نمی‌گذارد، این ذهنیت را در اذهان شکل می‌دهد که اراده‌ای برای جلوگیری از قهرمانی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر وجود دارد. 
  
آنچه مبرهن است، تبعات اشتباهات دنباله‌دار داوری در رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند ضربه‌های سهمگینی را به تیم‌های مدعی قهرمانی وارد نماید، کمااینکه نظیر این اتفاقات در لیگ‌های یازدهم و چهاردهم که بر علیه تیم تراکتورسازی به وقوع پیوست و اهالی فوتبال نیز بدان اذعان دارند، سرنوشت قهرمانی را عوض کرده و مانع از ثبت افتخار برای تیم محبوب پرشورها شد. 
  
ازاین‌رو و به موجب این بیانیه باشگاه تراکتورسازی تبریز حق مسلم خود می‌داند مراتب اعتراض شدیدش را به وضعیت نامطلوب داوری این دیدار اعلام داشته و خواستار رسیدگی و برخورد قاطع از سوی مراجع ذیصلاح است. دیداری که می‌توانست وضعیت امتیازات صدر جدول را دستخوش تغییرات کند. 
  
باشگاه تراکتورسازی مصمم است حقوق از دست رفته خود را مطالبه نماید، لذا تأکید بر رسیدگی به وضعیت داوری مسابقات داشته و با توجه به دیدارهای آینده امید دارد تا نظارت دقیقی بر انتخاب داوران و عملکرد آنها صورت بگیرد.”

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.