بازدید شهردار از لایروبی مسیل ها و کانال های شهری

آیرال خبر- با تلاش عوامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و پاکبانان شهرداری، عنوان تمیزترین شهر ایران برای تبریز حفظ شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، با آغاز برنامه‌های استقبال از بهار در روزهای پایانی سال ۹۷ با توجه به افزایش تولید زباله، حمل پسماندهای شهری بدون وقفه و با تعیین و حضور کشیک‌های شبانه روزی در سایت میانی و تجهیز ماشین آلات حمل پسماند به صورت منظم جمع آوری و در مرکز دفن فنی بهداشتی انجام شد.

این سازمان در بافت مرکزی شهر و به ویژه در محدوده بازار که در ایام پایانی سال و همچنین ایام تعطیلات نوروز که با حضور جمعیت گسترده همراه بود، با استفاده از جاروب های مکانیزه به تنظیف این مناطق همت داشت.

برنامه مواجهه با سیلاب احتمالی

عوامل سازمان مدیریت پسماند در مواجهه با بارش‌های شدید ابتدای سال و مواجهه با وقوع سیلاب احتمالی به همکاری با دیگر مجموعه‌های مرتبط پرداخته و در لایروبی و پاکسازی تمامی کانال‌ها و مسیرهای بالادست شرق تبریز به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و جلوگیری از بروز سیلاب نیز تلاش داشتند.

همچنین در این ایام ماشین آلات و تمامی تجهیزات موجود در سازمان مدیریت پسماند در راستای آمادگی کامل برای لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها در مواقع بارش‌های احتمالی شدید به حالت آماده باش درآمد.

تجهیزاتی همچون کمپرسی ۱۰ چرخ و لودر در اختیار مناطق ۱۰ گانه و معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز قرار داده شد تا با خاکبرداری و لایروبی کانال ها و مسیل‌ها از بروز سیلاب جلوگیری شود .

حضور در مناطق سیل زده

این سازمان با دستور شهردار تبریز تبریز و نیاز امدادرسانی به هموطنان سیل زده در شمال و غرب کشور، کاروانی متشکل از کارکنان سازمان را راهی استان لرستان (پل دختر) و کاروانی متشکل از پاکبانان را به همراه تجهیزات و لوازم مربوطه به استان گلستان (آق قلا) اعزام کرد.

کاروان اعزامی به آق قلا ۲۶ نفر و کاروان اعزامی به پل دختر را ۱۵ نفر از کارکنان این سازمان تشکیل داده اند که هر دو گروه اعزامی هنوز در این مناطق سیل زده کشور حضور داشته و به ارائه خدمات می پردازند.

جایگاه ویژه آموزش شهروندی در برنامه نوروزی سازمان

آموزش شهروندی با ارائه آموزش‌های لازم در مدیریت پسماند برای میهمانان و گردشگران نوروزی یکی دیگر از برنامه های سازمان پسماند در ایام تعطیلات نوروز بود که این سازمان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نسبت به توزیع کیسه‌های مخصوص خودرو و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند در مکان‌های تاریخی و مورد توجه گردشگران نوروزی اقدام کرد.

همچنین با مشارکت شهرداری منطقه ۴ تبریز توزیع کیسه‌های مخصوص خرید و توزیع کیسه‌های خودرو با هدف تمیز نگه داشتن شهر و ترویج شعار “تبریز شهر همیشه تمیز” در ستاد نوروزی این منطقه، در استقبال از مسافران نوروزی روی داد.

همزمان با ۱۳ فروردین و روز انس با طبیعت توزیع کیسه های زباله در پارک‌های سطح شهر توسط سازمان مدیریت پسماند انجام یافت و مطابق سال‌های گذشته و با برنامه ریزی گسترده و با همکاری معاونت خدمات شهری مناطق دهگانه تلاش شد تا در این روز محیط زیستی پاک و سالم با مشارکت شهروندان و گردشگران نوروزی در شهر تبریز رقم خورد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.