حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مردم باید در تابستان در مصرف آب و به خصوص برق نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند، اینگونه نباشد که با مشکلات سال قبل روبه‌رو شویم.

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به لزوم نیکی به پدر و مادر اظهار داشت: دعای والدین در حق فرزند خود بلاشک مستجاب می‌شود.

وی گفت: احترام به والدین در شکل گیری و تکامل انسان مشهود است، حتی زمانیکه پدرو مادر مسلمان هم نباشند نباید در نیکی و احترام به آن‌ها کوتاهی کرد. رسیدگی به پدر ومادر باعث برکت زندگی مادی و معنوی انسان می‌شود.

امام جمعه تبریز در خطبه دوم با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و استفاده بیشتر از انرژی خاطرنشان کرد: مردم باید در تابستان در مصرف آب و به خصوص برق نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند، اینگونه نباشد که با مشکلات سال قبل روبه‌رو شویم. در بازدیدی که از سرای«ایکی قاپیلار» داشتم کارگران مشغول به کار، پیشنهاداتی داشتند،آن‌ها در فضای خاموش و نیمه خاموشی کار می کنند بهتر است مسئولین شرکت برق برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خلال خطبه های نماز جمعه در اقدامی جالب دستور داد لوستر بزرگ مصلی تبریز را خاموش کنند تا صرفه‌جویی در مصرف برق اجراشود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه تصریح کرد: شهادت آیتالله بهشتی و ۷۲تن از یاران انقلاب به فاصله کوتاهی بعد از ترور نافرجام مقام معظم رهبری  انجام شد. قوه قضاییه باید پناهگاه مردم و محل اجرای عدالت باشد، برای تحقق عدالت نیز نیاز به مجریان عادلی است که به لطف خدا در قوه قضاییه این افراد بسیارند.

خطیب جمعه تبریز افزود: برای اجرای عدالت نباید افراد ناسالمی در قوه قضاییه حضور داشته باشند همانطور که رئیس قوه هم گفت تعداد ۶۰ تن از قضاتی که در اجرای عدالت کوتاهی می کردند از مسند قضا عزل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: تبیین گفتمان عدالت و برخورد جدی با مفسدان اقتصادی ۳شرط اساسی برای اجرای عدالت در جامعه است. باید از آیت‌الله رئیسی تقدیر و تشکر کرد که قانون رسیدگی به اموال مسئولین که۱۴سال پیش تصویب شده بود و هنوز اجرا نمی‌شد راعملیاتی کرد. همچنین از مسئولان قضایی استان هم در انجام اقدامات فرهنگی در حوزه قضایی تقدیر به عمل آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مسائل اخیر منطقه گفت: حمله به نفتکش ها در زمان حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران اتفاقافتاد که این نشان از وجود یک توطئه بزرگ علیه کشورمان است، در یک ماه اخیر ۲ پنجشنبه با اقتدار را سپری کردیم اولی مربوط به سفرنخست وزیرژاپن به تهران بود که رهبر انقلاب موضع گیری تاریخی و مقتدرانه ای داشتند و دومی نیز ساقط کردن پهباد پیشرفته آمریکایی ها بود که هر دوی این اتفاقات قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی ادامه داد: سران غاصب رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با ایجاد نفاق در منطقه غرب آسیا آتش جنگ و فتنه را روشن کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.