راهپیمایی

راهپیمایی روز قدس امروز در تبریز همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان، چهره‌های فرهنگی، ورزشی و سیاسی برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، مردم انقلابی تبریز با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، همچون ۴۰سال گذشته بار دیگر دعوت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را لبیک گفته و همچون رودی خروشان در خیابان‌های این شهر جریان یافتند.

در راهپیمایی امروز تبریز یکی از نکات جالب توجه، حضور پررنگ کودکان، نوجوانان و جوانان بود که رهبر معظم انقلاب از این قشر به عنوان نسل سوم و چهارم انقلاب و ادامه‌دهنده راه نسل‌های گذشته انقلاب یاد کرده‌اند.

البته صحنه‌هایی از حضور پدران و مادران کهنسال که به‌رغم مشکلات جسمانی‌شان برای فریاد آزادی قدس و فلسطین در راهپیمایی امروز حضور یافته‌ بودند، مورد توجه عکاسان و اهالی رسانه قرار گرفت.

در راهپیمایی امروز نهادها و دستگاه‌های مختلف با برپایی غرفه‌هایی، خدماتی جالب توجه برای راهپیمایان روزه دار ارائه می‌کردند. از جمله غرفه شهرداری تبریز در جنب عمارت ساعت که با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها مواجه بود و کودکان و نوجوانان با رسم نقاشی و نگارش دلنوشته، انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین بنر بزرگی که از پایان عمر رژیم صهیونیستی اسرائیل تا هفت هزار و ۷۶۶ روز آینده خبر می‌داد، برای راهپیمایان به ویژه نوجوانان و جوانان جالب بود.

مردان نقره‌ای یا سیلورمن‌ها هم به پای ثابت راهپیمایی‌ها تبدیل شده‌اند و امسال هم با حضور در بین راهپیمایان جلب توجه کردند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی، با سکوت خود هم‌صدای آزادی‌خواهان قدس شدند.

هوای امروز تبریز گرم بود و با این وجود شاهد حضور روزه داران پیر و جوان، زنان و مردان در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم.

شعار «نه به معامله قرن» هم از زبان راهپیمایان روز قدس شنیده می‌شد و هم نوشته‌اش بر فراز دستان آنان به چشم می‌خورد.

مرگ بر اسرائیل و تاکید بر تعلق قدس به مسلمانان از دیگر شعارهای پرتکرار تظاهر کنندگان تبریزی بود.

مردم روزه‌دار تبریز پلاکادرهایی با مضمون «نحو القدس»، «به زودی نماز جمعه را در قدس می‌خوانیم»، «فلسطین تنها نیست» و «قدس پایتخت فلسطین است» به دست داشتند.

نوجوانان و جوانان خلاق تبریزی هم با درست کردن آدمک‌هایی از سران رژیم غاصب صهیونیستی و به آتش کشیدن آدمک‌ها و پرچم اسرائیل و آمریکا، انزجار خود را از این رژیم، به نمایش گذاشتند.

مردم تبریز نیز با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات من الذله»، «آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز» و حمل پلاکاردهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پشتیبانی از جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل غاصب، انزجار و نفرت خود از زیاده خواهی و جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان غربی و عربی اش را اعلام کردند.

حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در راهپیمایی امروز تبریز از دیگر نکات جالب توجه به شمار می‌آید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.