آیرال خبر،خصوصی سازی ماشین سازی تبریز در چند ماه گذشته یکی از جنجالی ترین پرونده های بخش اقتصادی استان بوده است. علیرغم مخالفت همه جانبه وزرای صنعت، اقتصاد، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان استان در مجلس و کارشناسان این امر سازمان خصوصی سازی بر واگذاری آن همچنان اصرار می ورزد.

به گزارش آیرال خبر،در آخرین اظهار نظر میر علی اشرف پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی که این روزها کانون توجه خبرهای واگذاری های جنجال برانگیز صنایع به بخش خصوصی شده در گفتگویی اظهار کرده آنقدر از این حرف ها درباره ماشین سازی، استقلال، پیروزی، المهدی و… شنیده ام که گوش من از این حرف ها پر است. شما اگر می خواهید کار شجاعانه ای انجام دهید، ببینید اساسا مظلوم تر از خصوصی سازی جایی هست بروید به آن ها کمک کنید. هر چند من شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی را نفروخته ام، اما از عملکرد سازمان خصوصی سازی درباره این شرکت دفاع می کنم. ما خیلی خوب کردیم که این شرکت را واگذار کردیم.

این در حالی است که صمد حسن زاده، رییس اتاق تبریز چندی پیش در گفتگو با رسانه ها در مورد واگذاری های صورت گرفته توسط سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: تا زمانی که خصوصی سازی اقتصاد ایران به معنای واقعی کلمه محقق نشدهاست، همچنان با مشکلات گذشته گریبانگیر خواهیم بود.

رئیس اتاق تبریز گفت: این چه نوع خصوصی سازی است که انجام شده و واحدهایمادر صنعتی را یکی پس از دیگری زمین گیر می کند؟ متاسفانه این بنگاه ها خودمانی سازی و خصولتی شده اند و اصل اهلیّت در واگذاری صنایع نادیده گرفته شده است.

حسن زاده تاکید کرد: ما همیشه گفته ایم که در اجرای صحیح اصل ۴۴ قانوناساسیو خصوصی سازی اقتصاد کشور باید اصل اهلیّت به دقت در نظر گرفته شود. متاسفانه عملکرد سازمان خصوصی سازی تا کنون نه تنها باری از دوش دولت برنداشته است، بلکه واحدهای واگذار شده مشکلات جدیدی به جامعه و صنعت وارد کرده است و امروز بخشی از مشکلاتی که گریبان صنایع استان را گرفته، از همان ناحیه عملکرد اشتباه سازمان خصوصی سازی است.

وی ابراز امیدواری کرد دولت و مجلس با اصلاح قانون خصوصی سازی، بخش خصوصی واقعی، قدرتمند و خلاق را پای کار اقتصاد کشورمان بیاورند.
صمد حسن زاده در جمع خبرنگاران افزود: بخش خصوصی ترکیه سال گذشته بیش از یک هزار ۴۵۰ میلیارد دلار صادرات داشته است و این موفقیت بزرگ با حمایت همه جانبه ملت و دولت ترکیه محقق شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در پایان با انتقاد از نحوه اجرای قانونخصوصی سازی، گفت: با این روش خصوصی سازی راه به جایی نخواهیم برد.

اجتماعی 94/10/26

کدخبر110457

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.