آیرال خبر،محمدرضا عیدی صبح امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس در دهه فجر پرداخت.

به گزارش آیرال خبر،وی افزود: از دهه‌فجر سال 93 تا 94 حدود 60 پروژه دولتی شامل 377 کلاس درس با اعتبار 450 میلیارد ریال ساخته شده که در این زمینه پروژه‌های خیران و مشارکتی 44 پروژه شامل 211 کلاس در 24 هزار متر مربع بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: 255 میلیارد ریال برای نوسازی سیستم گرمایشی هزینه شده و امیدواریم در دو تا سه سال آینده مدرسه‌ای که با بخاری گرم شود وجود نداشته باشد.

مشارکت 702 میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز

وی خاطرنشان کرد: در زمینه استفاده از توان خیران برنامه‌ریزی گسترده داریم که در آخرین همایش هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان امسال 702 میلیارد ریال توسط خیران تعهد شد که بالای 50 درصد آن محقق شده است.

عیدی از برگزاری هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در اردیبهشت سال 95 خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های گسترده امیدواریم تا استقبال خوبی شود.

لزوم افزایش اعتبارات استانی برای احداث مدارس

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کسب رتبه نخست نوسازی مدارس در میان ادارات کل کشوری یادآور شد: اعتبارات در زمینه نوسازی مدارس استان در مجموع 782 میلیارد ریال است که در این میان اعتبارات استانی بسیار کم بوده و نیازمند توجه بیشتری هستیم.

عیدی افزود: 277 میلیارد ریال اعتبارات استانی است که با توجه به محدودیت اعتبارات شاهد افزایش چندانی نیستیم و این در حالی است که نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: در برخی استان‌های دیگر کشور سهم نوسازی مدارس از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش 30 درصد است و این در حالی است که اعتبارات استانی در آذربایجان شرقی حدود 6 تا 8 درصد است.

افتتاح 18 پروژه آموزشی با 130 کلاس درس در آذربایجان‌شرقی

عیدی گفت: در زمینه‌ پروژه‌های دهه‌فجر امسال نیز 18 پروژه با 130 کلاس درسی افتتاح می‌شود که با اعتبار 147 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

عیدی با اشاره به تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان استان در کانکس گفت: این امر بنا به علل مختلفی رخ می‌دهد که مهاجرت از روستاها، غیرقابل دسترس بودن و نیز مشکلات فنی موجب این امر می‌شود و در صورتی که روستا دارای ثبات جمعیتی باشد احداث مدرسه نیز صورت می‌گیرد.

3 مدرسه ثبت شده در تبریز

وی با اشاره به بهسازی بخشی از مدرسه فردوسی تبریز گفت: این مدارس از جمله مدارس ماندگار تبریز بوده و سالانه میلیون‌ها تومان برای بهسازی آن هزینه می‌شود و ضروری است که میراث فرهنگی در زمینه نگهداری آن ورود مشارکتی داشته و با این سازمان تعامل صورت گیرد.

افتتاح مدرسه طالقانی در شهریور 95

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی افزود: سه مدرسه تاریخی فردوسی، دانشسرای باهنر و نیز مدرسه ارامنه اسدی در تبریز جزو مدارس تاریخی این شهر هستند و دبیرستان طالقانی تبریز نیز در حال بازسازی است که تا مهر ماه سال‌جاری پذیرش دانش‌آموز می‌کند.

استانداردسازی 5 هزار و 200 کلاس در آذربایجان‌شرقی

عیدی در ادامه به استاندارد‌سازی گرمایش مدارس در استان اشاره کرد و گفت: تا به امروز 897 مدرسه با 5 هزار و 200 کلاس درس با 255 میلیارد ریال سیستم گرمایشی آن استانداردسازی شده و دارای موتورخانه و شوفاژ شده‌اند.

وی تصریح کرد: تمام مدارس استان طی دو تا سه سال آینده که سیستم گرمایشی آنها از طریق بخاری استاندارد و بخاری گازی گرم می‌شود استانداردسازی می‌شوند.

وی تعداد مدارس استان که سیستم گرمایش آنان با بخاری استاندارد و یا بخاری گازی گرم می‌شوند را یک هزار و 200 مدرسه اعلام کرد و گفت: در مدارس آذربایجان‌شرقی بخاری چکه‌ای نداریم.

اجتماعی 94/11/14

کدخبر110496

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.