همایش تخصصی اوراسیا

عضو شورای شهر تبریز گفت: مهمترین دستاورد اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی تعامل دستگاه ها با یکدیگر و بهره مندی از تجارب جهانی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم در حاشیه اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا با بیان اینکه برگزاری این نشست ها اقدام معمول در دانشگاه ها و ارگان های اجرایی است گفت: هرچقدر اهمیت موضوع و تعداد مشارکت کنندگان بیشر شود جایگاه و ارزش علمی همایش هم بالاتر می رود.

او افزود: این اجلاس در ۱۵ سال گذشته از ژاپن تا مسکو برگزار شده و امروز در ایران و به مرکزیت شهر تبریز برگزار می شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس فرصت خوبی برای استفاده از تجربیات موفق و ناموفق شهرهای جهان است ، تصریح کرد: تبریز یکی از شش شهر تاریخی ایران است و در شرایطی که قصد توسعه شهر را داریم باید از تجارب جهانی استفاده کنیم.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه هویت شهر تبریز مربوط به تاریخ آن است گفت: توسعه شهر در بخش های غیر تاریخی و مرکزی آن با دستورالعمل ها و ضوابط شهرسازی قابل اجراست اما در بخش مرکزی و بافت تاریخی توسعه شهر دارای پیچیدگی های خاصی است.

او خاطرنشان کرد: با بومی سازی تجارب موفق برنامه های اجرا شده در شهرهای جهان می توانیم موضوع توسعه و حفاظت از بافت های تاریخی در فضای شهر را اجرا کنیم و به نتایج تعیین شده برسیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص با اشاره به وظایف کمیسیون های شورای شهر گفت: کمیسیون های تخصصی شورا بازوی فکری مدیریت شهری است و بر همین اساس اعضای شورا از برگزاری چنین نشست هایی حمایت می کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.