آیرال خبر،شهردار تبریز ضمن اعطای نشان شهروند افتخاری به وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از آمادگی مدیریت شهری تبریز برای نقش آفرینی در توسعه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی سه شنبه شب در حاشیه نشست مشترک اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در تبریز افزود: گسترش مناسبات فرهنگی و اجتماعی، بهترین زمینه ممکن برای ادامه همکاری ها در زمینه های اقتصادی، عمرانی و شهرسازی بوده و شهرداری تبریز در این مناسبات تاثیرگذار است.

وی گفت: تبریز، در مرحله مهمی از دوره پیشرفت عمرانی و اجتماعی خود واقع شده و در این راه، توسعه دیپلماسی شهری را از راهکارهای موثر و تعیین کننده می داند.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز، در برگیرنده وسیع ترین اشتراکات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، افزود: فرهنگ و زبان مشترک مردم تبریز و مردم جمهوری آذربایجان و همچنین همسایگی مرزی دو طرف، اوج اشتراک های فرهنگی دو کشور به شمار می رود بنابراین طبیعی است که همین امر، باید محور ارتباطات اقتصادی و تجاری دو کشور نیز باشد.

نجفی گفت: ظرفیت های چشمگیر دیپلماسی شهری به خصوص توسعه خواهرخواندگی ها، در هر دو طرف می تواند نقطه قابل اتکایی برای ارتقای همکاری های ایران و آذربایجان باشد.

وی افزود: اجرای مشترک پروژه های عمرانی، تعریف ساز و کارهای مشترک اقتصادی، توسعه گردشگری سلامت و تبادل هیئت های فرهنگی و ورزشی، از جمله موضوعاتی است که شهرداری تبریز مصمم به بهره گیری از آن ها برای توسعه روابط با مدیریت شهری جمهوری آذربایجان است.

شهردار تبریز در این نشست با اعطای ‘نشان تبریز ‘ و ‘نشان شهروند افتخاری’ به وزرای ارتباطات و اقتصاد ایران و جمهوری آذربایجان، از اهتمام مشترک دو وزیر در توسعه مناسبت دو کشور با محوریت تبریز قدردانی کرد.

ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور همسایه روابط رو به گسترشی دارند و عزم مسئولان دو کشور افزایش مبادلات تجاری به بیش از 500 میلیون دلار در سال است.

فرهنگی 94/10/2

کدخبر110405

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.