نمایشگاه آب

آیرال خبر- نمایشگاه ملی عکس «آب» با مشارکت خانه محیط زیست و توسعه پایدار و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در فرهنگ سرای بزرگ الغدیر افتتاح شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و روابط عمومی فرهنگ سرای الغدیر، نمایشگاه عکس ” آب برای همه ” در قالب چهارمین جشنواره ملی عکس «آب» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف آن، همزمان با ۱۰ استان کشور در محل فرهنگ سرای بزرگ الغدیر افتتاح شد.

مدیر آموزش خانه محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی عکس آب در فرهنگ سرای بزرگ الغدیر گفت: سازمان‌های مردم نهاد به واسطه ساختار و شاکله آن ها که متشکل از داوطلبان متخصص در حوزه های مختلف هستند این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوان با بررسی شرایط موجود در جامعه در راستای بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی و ترویج فرهنگ درست و صحیح استفاده از انواع منابع طبیعی از جمله آب، بهتر عمل کرد.

عاطفه مجتهدی افزود: در حوزه آموزش‌های فرهنگی، اصلاح الگوی مصرف آب و اهمیت سازگاری با اقلیم کم آبی که کشور ما با آن مواجه هست می‌توان نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد را شاهد بود چون این سازمان‌ها در راستای فرهنگ سازی موثر و دو سویه با مردم، امکان آموزش‌های مستمر و تغییر در رفتار جامعه را برای ما میسر می‌کند.

 وی با بیان این که این روزها اصلاح الگوی مصرف آب در کشور ما بسیار حیاتی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، پای کار کشیدن مردم و همراهی مردم را اصل اساسی فرهنگ سازی درست در حوزه اصول مدیریت مصرف صحیح آب عنوان کرد و گفت: ما باید با الهام گیری از الگوهای کهن سرزمین خود مثل قنات ها، کاریز ها و حتی الگوهای فردی که در گذشته و در میان پیشینیان ما وجود داشته به سوی رفتار هایی مهربانانه تر با آب برویم تا بتوانیم از بدمصرفی و پرمصرفی در جامعه جلوگیری کنیم.

در این بین مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز درباره روند برگزاری این نمایشگاه گفت :جشنواره ملی عکس آب با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و همچنین شرکت آب و فاضلاب کشور به منظور بزرگداشت روز ملی آب و با توجه به بحران جدی کم آبی در کشور، برگزار می شود و امید می رود تا در این مسیر با مشارکت هنرمندان و اصحاب رسانه فرهنگ درست مصرف آب با توجه به ضرورت مشارکت و حضور مردم و سرمایه های اجتماعی در نگهداری آب در جامعه گسترش پیدا کند.

باقر زاده افزود: از بین آثار مختلفی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود ۸۰ عکس از سوی هیات داوران انتخاب شد و به نمایشگاه ملی عکس آب راه یافت که آثار منتخب و برتر در ۱۰ استان کشور و به صورت همزمان به نمایش در آمد.

وی محورهای این جشنواره را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه، استفاده از ابزار هنر برای مدیریت مصرف بهینه آب، حساس نمودن افکار عمومی نسبت به موضوع حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت، اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب شرب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب و جلب توجه افکار عمومی به ضرورت حفاظت از تالاب ها، رودخانه ها و آب‌های زیر زمینی عنوان کرد و افزود: تمام علاقمندان می‌توانند با حضور در فرهنگسرای بزرگ الغدیر از این نمایشگاه  دیدن کنند.

 این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۳ اسفندماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر در حال برگزاری است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.