یکصد و سیمین جلسه شورای شهر تبریز

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش رفاه عمومی و کاهش جرایم در گرو توسعه شهری است، گفت: استان آذربایجان شرقی از حیث جمعیت کیفری، سی و یکمین استان در سطح کشور است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به جایگاه شهید بهشتی، گفت: دیدگاه های شهید بهشتی به عنوان یک متفکر در جهان، مطرح است و به عنوان یک فیلسوف باهوش از دکترین علوم سیاسی و حقوقی برخوردار بود که این نشان از برجستگی های ایشان داشت.

وی نظام جمهوری اسلامی را نظام مردم سالاری به معنای واقعی دانست و افزود: شهید بهشتی در خدمت نظام، اسلام و همواره شاگرد مکتب اسلام و امام بود و اکنون اندیشه های شهید بهشتی برای ما موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری، صنعت و توسعه شهری را در جهت افزایش رفاه عمومی و کاهش میزان جرایم تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بیکاری و فقر منشا فساد است و هنجارشکنی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر زیاد است. این در حالی است که بیشترین مشارکت های عمومی از قشر کم برخوردار جامعه است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت کیفری یکی از مشکلات جدی جامعه است که البته در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته است. در زمینه کاهش جمعیت کیفری چند سال است که استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشور را دارد و بر این اساس آذربایجان شرقی سی و یکمین استان از لحاظ جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در عین حال گفت: در استان آذربایجان شرقی حدود چهار هزار نفر مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که حدود دو هزار نفر از عفو عمومی برخوردار شدند و حدود دو هزار نفر هم با کاهش محکومیت مواجه شدند.

وی افزود: اگر عفو مقام معظم رهبری و عفو عمومی نبود روز به روز جمعیت کیفری رو به افزایش بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.