آیرال خبر- شهردار تبریز با تشریح اقدامات انجام شده در شهرداری این کلانشهر در رویداد جهانی «تبریز ۲۰۱۸» از آن به عنوان نقطه آغاز روند تبدیل تبریز به یک شهر گردشگرپذیر یاد کرد.
به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین‌باهر در گفت‌وگوی ویژه خبری، درخصوص عملکرد شهرداری تبریز در رویداد «تبریز۲۰۱۸» اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ را نمی‌توان در یک‌سال خلاصه کرد، ما در این سال صرفا سعی کردیم بحث گردشگری را در تبریز به صورت جدی‌تر آغاز کنیم و قضیه را از این رویداد شروع کنیم.
وی ادامه داد: برخی از شهرهای دیگر ایران در رویدادهای مختلف معرفی شده‌اند و بر همین اساس به عنوان شهرهای گردشگری شناخته می‌شوند و «تبریز ۲۰۱۸» هم فرصت مغتنمی برای معرفی تبریز در سطح جهان بود.
وی بیان کرد: معرفی گسترده تبریز در طول یک‌سال ممکن نیست، بهتر است به‌جای اینکه از مردم بپرسیم آیا رویداد «تبریز۲۰۱۸» موفق بود یا خیر، بپرسیم که چه‌کارهایی می‌شد در این یک سال انجام داد.
شهین‌باهر در خصوص آماده‌سازی بسترهای شهر برای این رویداد جهانی، تصریح کرد: شهرداری با رایگان‌کردن مجوز هتل‌ها که به صدور مجوز احداث ۹ هتل در تبریز انجامید، سعی داشت زمینه‌های گردشگرپذیری شهرمان را آماده کند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران به‌مناسبت رویداد «تبریز۲۰۱۸»، افزود: یکی دیگر از موثرترین و مهم‌ترین اتفاقاتی که در راستای تبلیغ این رویداد صورت گرفت، مراسم افتتاحیه‌ای بود که با حضور رئیس جمهور و رسانه‌های معتبر داخلی و خارجی برگزار شد.
وی اضافه کرد: انجام پروژه میدان آذربایجان برای جلوگیری از ترافیک در سطح شهر، تلاش برای ساماندهی پروژه مقبره‌الشعرا که جزو وظایف شهرداری نبود، اما به دلیل اهمیت موضوع، شهرداری ورود کرد، از جمله اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه بود.
شهین‌باهر در ادامه از کف‌سازی بازار سرپوشیده تبریز و صرف هزینه برای ارتقا کالبد شهر به مناسبت رویداد «تبریز۲۰۱۸» خبر داد وگفت: تمام سعی ما این بود که فضاهای دیدنی شهر را برای حضور گردشگران محیا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بودجه دولتی این رویداد، بیان کرد: بیش‌تر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر بودجه دولتی این رویداد بودند، اما متاسفانه از بودجه مصوب مبلغی به شهرداری تبریز اختصاص نیافت.
وی گفت: شهرداری خود را موظف می‌داند که فضاهای تاریخی و فرهنگی و گردشگری را برای مهمانان آماده کند و در همین راستا هزینه‌های قابل توجهی صرف کردیم.
شهردار کلانشهر تبریز در خصوص تبلیغات صورت‌گرفته به مناسبت این رویداد، اظهار کرد: مردم انتظار داشتند «تبریز ۲۰۱۸» در خود تبریز تبلیغ شود، درحالی که نیازی به معرفی تبریز برای اهالی تبریز نبود و ما تمام تلاشمان را کردیم که تبریز را برای شهروندان سایر شهرهای ایران و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.
وی از پخش ۱۰ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی با محوریت «تبریز ۲۰۱۸» در شبکه استانی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تبریز و داشته‌های آن از بیش از ۱۰شبکه بین‌المللی معرفی و تبلیغ شد.
وی در پایان به حضور فعال شهرداری تبریز در نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در برلین، ترکیه، تهران و کیش، اشاره کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.