بهسازی

رئیس کمیته بهسازی شهرداری تبریز اقدامات گسترده شهرداری تبریز در راستای مناسب سازی شهر برای معلولان را تشریح کرد.

به گزارش آیرال خبر، حسین منیری فر در گفتگو با شهریار گفت: یکی از مهم ترین سیاست های کاری شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد معلولان است.

او ادامه داد: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود از توانایی و خلاقیت این اقشار می توان در توسعه کشور بهره برد.

منیری فر با تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید فضا را برای مشارکت این اقشار در عرصه‌های مختلف فراهم کنند اضافه کرد: در کلیه پروژه های عمرانی، بخش بهسازی و مناسب سازی باید در نظر گرفته شود و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این راستا اقدام به تشکیل کمیته بهسازی متشکل از کارشناسان متخصص امر از سال گذشته کرده است.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز همچنین بیان کرد: نگاه ما به بحث مناسب سازی معابر نباید محدود به معلولان باشد، بلکه معابر و گذرگاه های شهر باید بدون مانع طراحی و ساخته شود چرا که علاوه بر معلولان، شهروندان عادی نیز در گذر عمر و در مقطع سالمندی نیاز به محیطی بدون مانع دارند تا بتوانند بدون نگرانی و زحمت در سطح شهر تردد کنند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناسب سازی محیط شهری توسط شهرداری تبریز گفت: همه اقشار جامعه باید قادر باشند به راحتی و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی برخوردار باشند.

حسین منیری فر اولویت های فعلی کمیته بهسازی معاونت عمرانی شهرداری تبریز را ایمن سازی تقاطع های شهری و مناسب سازی پیاده روها عنوان کرد.

او افزود: در راستای  ایمن سازی تقاطع های شهری و مناسب سازی محیط شهری برای سالمندان و ناتوانان جسمی، کمیته بهسازی در سال گذشته اطلاعاتی را به مناطق ارائه کرده است است تا بهسازی ها به صورت مشترک و در یک محور مشخص صورت بگیرد.

رئیس کمیته بهسازی شهرداری تبریز ادامه داد: در اجرای طرح های بهسازی تمامی جوانب استاندارد در نظر گرفته شده و علاوه بر زیباسازی مشکلات فنی مسیرها هم رفع شده است.

او در ادامه گفت: مناسب‌سازی و بهسازی محیط شهری علاوه بر اینکه زیباسازی محیط شهری و رفاه حال شهروندان به ویژه افراد کم‌توان و ناتوان جسمی را فراهم می‌آورد از نظر بصری و روحی و روانی نیز ارتباط مستقیم با شهروندان دارد و چنین پروژه‌هایی باید با دقت هرچه بیشتر اجرا گردد.

منیری فر خبر داد: در ۳ ماهه اول سال جاری اقدامات زیادی در زمینه بهسازی تقاطع های شهری در مناطق انجام شده است که از طرف کمیته بهسازی معاونت فنی و عمرانی شهردای تبریز نیز مورد بازدید قرار گرفته و نکات تکمیلی جهت اجرای هرچه بهتر ارائه شده است.

به گفته او عملیات بهسازی در محل خط کشی تقاطع ها در مناطق دهگانه شهرداری تبریز  از جمله مسیرهای تقاطع میدان نماز، خیابان راسته کوچه ضلع شرقی، خیابان های توانیر، عباسی و ولیعصر، تقاطع میدان نماز- خیابان جمهوری ضلع شمالی، میدان فجر، شهرک باغمیشه، کوچه میناساز، میدان امام حسین (ع)، خیابان لاله-فجر، خیابان لاله غربی  و معابر اندیشه اجرا شده است و همچنان عملیات در دیگر مسیر ها با شتاب بیشتری تداوم دارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.