آیرال خبر- فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت گفت: امروز محور مقاومت از همیشه پایدارتر است.

 

‌‌فرمانده سپاه عاشورا: امروز محور مقاومت از همیشه پایدارتر است

به گزارش آیرال خبر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، سردار عابدین خرم در دومین یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی تبریز و شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از عجایب  انقلاب اسلامی هستند، این شهیدان بی‌پروا رفتند و دفاع کردند در دفاع مقدس هم مقابل کسانی که عزت این ملت را لگدکوب کردند، ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همان مکتب انقلابی باعث شده که از سرتاسر جهان شیفته جبهه مقاومت شوند و حضور یابند، مدافعان حرم در امنیت کامل و آرامش کشور، داوطلبانه  در جبهه مقاومت حاضر شدند تا  توطئه جهان استکبار را در هم شکنند، افزود: این حرکت به برکت صدور انقلاب است، صدور انقلاب با منطق و عقل انجام شد، به همین دلیل جوانان امت اسلامی، برجستگان امت هستند، امروز محور مقاومت از همیشه پایدارتر است.

ضرورت تربیت نیروی متخصص و متعهد توسط دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: شهدا آنقدر بزرگ هستند که نیاز به برگزاری بزرگداشت و یادواره ندارند. این گونه مراسم به‌عنوان یادآوری رشادت، شهادت، شهامت، ایثار و از جان‌گذشتی و فداکاری است و اکنون که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است  در این راه جوان‌های زیادی شهید شده‌اند تا امنیت ، آرامش و رفاه را برای همه مردم ایران تأمین کنند.

وی به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص تربیت نیروی متخصص و متعهد توسط دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر جوانان در مراکز علمی و دانشگاه‌ها امروز در آرامش تحصیل و تهذیب می‌کنند به‌دلیل فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهداست.

ابراهیم‌زاده  با توجه به اهداف برگزاری این یادواره اظهار کرد: راه شهدا و پیام شهدا از اهداف برگزاری این یادواره است و فضای دانشگاه با حضور خانواده معظم شهدا و یاد و خاطره این شهیدان عطرآگین شد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: ممکن است گاهی آموزش، پژوهش و درس و ممارست انسان را به ناکجاآباد ببرد؛ اما یادآوری پیام شهدا برای استادان، دانشجویان، کارکنان، مسئولان، بسیجی‌ها و غیر بسیجی‌ها  و.. ضروری است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: پیام این یادواره، استادان ارزشی را دلگرم می‌کند و بر باورها و ارزش‌های خود معتقدتر و پایبندتر خواهند شد و برای سایر استادان تلنگری خواهد بود که این ارزش‌ها به‌آسانی به دست نیامده و رشادت‌ها و جانفشانی‌ها در این راه انجام و خون‌ها ریخته شده است.

وی افزود: شهدا ره صدساله را یک‌ساله پیموده‌اند و قبل از شهادت به مرحله شهود می‌رسند، شهود به غیب و آگاهی به جایگاه شهدا باعث می‌شود در این راه قدم نهند و به‌دلیل دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کنند تا دیگران در آرامش زندگی کنند.

ابراهیم‌زاده گفت: دانشگاه جبهه مقاومت است، فضای دانشگاه فضای مقدسی است، مقابله با تفکر مارکسیستی در دانشگاه خود نمونه‌ای از جهاد در میدان نبرد و مبارزه با این نوع تفکرات به مانند حضور در جبهه مقاومت است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به برافراشتن پرچم عاشورا توسط حضرت زینب(س) و رساندن پیام عاشورا اشاره کرد و گفت: خانواده شهدا نیاز به بزرگداشت ندارند و تنها خواسته آنان ادامه راه شهیدان است، امروز خواهران، مادران و همسران شهدا باید پیام شهیدان را به گوش همه برسانند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.