آیرال خبر،روز دوشنبه روابط عمومی استانداری، علی نواداد در نشست ستاد انتخابات استان افزود: بازرسان انتخابات با امضای این سوگندنامه متعهد می شوند ضمن انجام وظایف محوله و مسوولیت های قانونی، در جهت حفظ حقوق ملت و ارزش های اسلامی، کمک به حسن اجرای انتخابات، امانت داری، عدالت و صداقت و رعایت اصل بی طرفی در راستای حاکمیت قانون تلاش کنند.

به گزارش آیرال خبر،وی با اشاره به این که سیاست نظام، حضور حداکثری مردم در انتخابات است، افزود: تمام کسانی که برای برگزاری انتخابات تلاش می کنند از جمله هیات های بازرسی باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان گفت: وظیفه هیات بازرسی از لحظه شروع ثبت نام کاندیداها آغاز و تا پایان انتخابات ادامه دارد و این هیات به دقت فعالیت های انتخاباتی را رصد می کند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دست اندرکاران انتخابات برای صیانت از آرای مردم است تا شاهد انتخاباتی سالم، مطمئن و با حضور حداکثری مردم باشیم.

دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در این دوره از انتخابات بحث آشنایی مردم و نامزدها با حقوق و تکالیف خود مورد توجه ویژه قرار گرفته که می تواند نقش موثری در پیشگیری از تخلفات داشته باشد.

رسول مباشر جنت از ارایه جزوه آموزشی حقوق و تکالیف نامزدها به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هنگام ثبت نام خبر داد و گفت: مواد قانونی جرایم انتخاباتی نیز به فرمانداری ها ابلاغ شده و نامزدها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بازرسی انتخابات، گفت: وظیفه هیات بازرسی کمک به حسن اجرای انتخابات، پیشگیری از وقوع تخلفات و صیانت از حقوق مردم و نامزدهای انتخابات است.

سیاسی 94/9/29

کدخبر110399

خبرنگار 125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.