شاسفند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، امکان ثبت سفارش و واردات ۸۴۹ قلم کالا توسط فعالان تجاری و اقتصادی منطقه آزاد ارس فراهم شد.

به گزارش آیرال خبر، صفر شاسفند با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و هماهنگی‌ها دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران و صورت جلسه کارگروه مربوطه، امکان ثبت سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه، جهت ورود کالا به مناطق آزاد، به منظور عرضه به مسافران فراهم شده است.

وی بیان کرد: سهم منطقه آزاد ارس در زمینه واردات کالای همراه مسافر به میزان ۸۸ میلیون دلار تعیین شده است.

شاسفند اضافه کرد: فعالان اقتصادی و تجاری منطقه آزاد ارس نیز می،توانند بر اساس لیست کالاهای مجاز برای واردات و تعرفه هر کالا، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بازرگانان فعال منطقه آزاد ارس، باید در مرحله اول ثبت پرونده در قسمت نوع کالای وارداتی، گزینه “همراه مسافر” را انتخاب کنند.

وی، افزایش رونق بازار ارس را یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن این میزان از واردات و تلاش سازمان برای افزایش گردشگر و مسافر در ماه‌های آتی، شاهد رونق هر چه بیشتر بازار در منطقه آزاد ارس باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.