انتخابات نشانه احترام به شعور سیاسی مردم است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید براینکه انتخابات نشانه احترام به شعور سیاسی مردم است، گفت: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور، افزود: انتخابات امسال به دلیل شرایط سیاسی و مواجهه با نظام زورگوی بین‌الملل، اهمیت زیادی دارد و همه عوامل انتخابات و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید برای جلب مشارکت مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود، ادامه داد: مشارکت مردم ایران در انتخابات‌های مختلف در مقایسه با کشورهای مدعی دموکراسی بسیار بالاست و از اینکه مردم‌سالاری به معنای کامل آن در کشور ما به منصه ظهور رسیده، افتخار می‌کنیم.

پورمحمدی تاکید، کرد: مجریان انتخابات وظیفه دارند با صیانت از آرای مردم و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی از طریق آموزش و قانون‌گرایی این سرمایه را تقویت کنند.

وی همچنین به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: در کنار این ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد، با این حال آذربایجان شرقی از امن‌ترین و پاک‌ترین استان‌های کشور از نظر مسائل امنیتی و اجتماعی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.