آیرال خبر،عضو شورای اسلامی کلان شهر تبریز با تاکید بر اینکه وضعیت صنایع استان حاد است، گفت: در حال حاضر تنها حدود 40 درصد از ظرفیت واحدهای صنعتی استان مورد استفاده قرار گرفته و حدود 60 درصد صنایع استان راکد است.

به گزارش آیرال خبر، حبیب شیری آذر با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل بی توجهی مسوولین استانی وکشوری صنایع استان در وضعیت خوبی به سر نمی برند ، افزود: وضعیت صنایع استان بحرانی است.

وی گفت: در حال حاضر شاهد وضعیت بحرانی صنایع در استان به خصوص شهر تبریز هستیم و انتظار می‌رود مسوولین ارشد استان تعامل بهتری با صنعتگران و تولید‌کنندگان برای خروج از این بحران داشته باشند.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از نحوه اجرای قانون خصوصی سازی در استان آذربایجان شرقی و با اشاره به اینکه ، با این روش خصوصی سازی راه به جایی نخواهیم برد ، اضافه کرد: اجرای نادرست قانون خصوصی سازی باعث شد که سرنوشت کارخانه بنیان دیزل که یکی از کارخانه های قدیمی و مادر تبریز بود در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

شیری آذر با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول در واگذاری ، تمام واحدهای مادر صنعتی یکی پس از دیگری زمین گیر شده اند ، ادامه داد: متاسفانه این بنگاه ها خودمانی سازی شده اند و اصل اهلیّت در واگذاری صنایع به خصوص در تبریز نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: قانون خصوصی سازی به معنای واقعی و آنچه مد نظر قانون و مقام معظم رهبری بوده اجرا نشده است و انحرافات بزرگی در اجرای این قانون به چشم می خورد که باعث شده نه تنها صنایع و واحدهای تولیدی به بهینه سازی نرسند بلکه روزبه روز وضعیت این واحدها حادتر نیز شده است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه امروز به دلیل مشکلاتی که در خصوص واگذاری صنایع پیش آمده است ، حساسیت های زیادی در خصوص نحوه واگذاری شرکت مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در جامعه وجود دارد، گفت: مسوولین نباید اجازه دهند کارخانه ماشین سازی تبریز به سرنوشت بنیان دیزل دچار شود.

شیری آذرخاطرنشان کرد: ماشین سازی تبریز یک کارخانه مادر و مولد است و باید حساسیت ویژه ای در نحوه واگذاری آن صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ، متاسفانه صنایع مادر تبریز یکی پس از دیگری به حالت کما می روند ، افزود: با این روندی که شاهد هستیم بعد از ماشین سازی احتمالا نوبت کارخانه تراکتورسازی است .

وی افزود: حمایت از صنعت در حقیقت به معنای حمایت از اشتغال است و با توجه به این موضوع می‌توانیم زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشیم.

عضوشورای شهر تبریز در پایان با تاکید بر اینکه شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی و صنعت‌گران تبریزی از اولویت‌هایی است که مسوولین استانی وکشوری باید به آن اهتمام جدی داشته باشند ، گفت: متاسفانه در کشور ما حمایت از تولید فقط در حد شعار است.

اجتماعی 94/9/16

کدخبر110345

خبرنگار1225

انتهای پیام /

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.