شهردار منطقه 2 باقر خوشنواز

آیرال خبر- شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: انسجام اقدامات اجرایی و عمرانی شهرداری منطقه، همسو با طرح استقبال از بهار در عملکرد شهرداری منطقه ۲ تبریز مشهود است.

به گزارش آیرال خبر، باقر خوشنواز در گفتگو با شهریار با تشریح برنامه ها و اقدامات «ستاد استقبال از نوروز» منطقه، گفت: اقدامات متمرکز و مشخص منطقه در اجرای اصولی برنامه های پیش بینی شده برای ستاد، مرهون همکاری مستمر واحدها و تلاش شبانه روزی همکاران منطقه است.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل برنامه ریزی های صورت گرفته، تعدد طرح ها مانعی برای کاهش کیفیت آنها نشده و این منطقه از هر حیث مفتخر به «کسب رضایت شهروندان» است.

خوشنواز حذف زوائد بصری و پیرایش اساسی منطقه به جهت ارائه چهره ای قابل قبول و زیبا به گردشگران را ضروری دانست و اظهار داشت: در این خصوص شهرداری منطقه با اقداماتی از قبیل شستشوی بیش از صد و چهل هزار متر جدول و ترمیم بخش های تخریب شده، رنگ آمیزی ۹۰۰ باکس زباله، رفع موانع فیزیکی در پیاده روها، حذف نخاله های ساختمانی در معابر اصلی و فرعی، ساماندهی دستفروش ها و جلوگیری از سد معبر، کف سازی، لایروبی و شستشوی جوی ها به استقبال بهار می رود.

وی توجه به رفاه مسافران، تزیینات شهری، حفظ زیبایی و مبلمان شهری با در نظر گرفتن نیاز شهروندان را از جمله دیگر اقدامات اجرایی این منطقه معرفی کرد و گفت: آسفالت ریزی اساسی و صحیح از نخستین روز اجرای این طرح آغاز شده و تا کنون ۹۵۰ تن آسفالت برای لکه گیری و بهبود وضعیت معابر اصلی و فرعی این منطقه استفاده شده است.

خوشنواز با بیان اینکه پاکسازی و تعمیر نمازخانه‌ ها و سرویس ‌های بهداشتی در پارک‌ های منطقه، بررسی  وضعیت روشنایی بوستان ها، معابر و شریان های اصلی از دیگر اقدامات مرتبط با اجرای طرح استقبال از بهار در این منطقه است گفت: تزریق تنوع و شادابی در سطح شهر با رنگ آمیزی جداول، پایه های تیرهای چراغ برق، میله های ترافیکی و اجرای نقاشی های دیواری توسط شهرداری منطقه ۲ در آستانه فرا رسیدن بهار، فضای شهری  زیباتری به شهروندان و مسافران ارائه می دهد.

وی ادامه داد: نصب سه المان نوروزی، کاشت گل و گیاه در شریان های اصلی، پارک ها و میادین ، طراحی و اجرای نقاشی دیواری از اقدامات دیگر اقداماتی است که در این منطقه انجام می شود.

خوشنواز کاشت بیش از  ۳۸ هزار بوته گل شب ‌بو، ۱۳ هزار بنفشه، به همراه  ۱۵هزاراستوسپریوم و ۱۰ هزار نرگسی برای اواخر زمستان و اوایل دوره بهار را از برنامه های این منطقه برای ایجاد نشاط در بین شهروندان و گردشگران خواند و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های متنوع، شاد و تفریحی توسط امور ارتباطات و امور فرهنگی منطقه نیز در ایام نوروز پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲ در تشریح دیگر اقدامات فرهنگی منطقه گفت: برگزاری جشنواره تخم مرغ های رنگی، انتخاب هفت سین، برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی در خانه فرهنگ نرجس خاتون(س)، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی در خانه سلامت گلریز، پخش فیلم سینمایی بصورت مستمر تا نوروز، مراسم عیدانه ویژه کودکان بی سرپرست، برپایی غرفه ایتام به نام «نوروز مهربانی»، جشنواره سبزه های نوروزی، کارگاه آموزشی مقابله با خطرات چهارشنبه سوری، عطرافشانی مزار شهداء، طرح همیاران بهار با تهیه و توزیع محصولات فرهنگی بین شهروندان و کارگاه های رایگان آموزشی را از برنامه ‌های متنوع امور فرهنگی منطقه در ایام تعطیلات نوروزی است.

خوشنواز در پایان تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام تعطیلات نوروز نیز در منطقه با جدیت پیگیری می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.