مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز عنوان کرد:

اهتمام شهرداری تبریز برای خلع ید اموال خود از اشخاص و نهادها

توسطسردبیر

دی 4 1398

بازدید شهردار تبریز از پروژه لک لر و باغ صفاری

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز گفت: بسیاری از املاک مربوط به شهرداری که در دست افراد دیگر بود از اشخاص خلع ید شده و حتی برای وصول اجرت المثل ایام تصرف این اموال نیز پیگیری‌هایی را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علیرضا داستان در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار داشت: پرونده های زیادی در این خصوص داریم که رقم بالایی دارند ولی در عین حال شهرداری تبریز اجازه نداده که اشخاص به راحتی از اموال این مجموعه به صورت غیرقانونی و بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.

او اموال شهرداری را بر دو بخش اموال اختصاصی و اموال عمومی تقسیم بندی کرد و افزود: اموال عمومی مثل معابر و خیابان ها را به هیچ عنوان نمی توان فروخت.

داستان ادامه داد: همچنین اموال اختصاصی هم وجود دارد که قانون‌گذار گفته شهرداری می‌تواند برای کارهای عمرانی مثل تملک‌، ایجاد معابر، احداث فضاهای سبز، تملک اراضی و باغات و… آنها را بفروشد. پروژه باغ صفاری و تملک آن و تغییر کاربری از مسکونی به فضای سبز نیز نمونه ای از همین موارد است.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکلیف تفکیک و ارائه سند برخی زمین هایی که از گذشته به شهروندان واگذار شده، تصریح کرد: با اقدامات انجام یافته و هماهنگی با اداره ثبت و اسناد استان و شهرستان تبریز تعدادی از مراحل مربوط به این شهرک ها به اتمام رسیده و بزودی تجمیع و تفکیک سند به اتمام می رسد.

او با تاکید بر اینکه سال آینده شاهد گشایش هایی در این خصوص خواهیم بود، افزود: بیش از یک هزار سند طی دو سال اخیر تحویل شهروندان شده و این روند ادامه دارد. به عنوان مثال شهرک آذربایجان، پشت فروشگاه رفاه در لاله، شهرک نور در مراحل پایانی است و شهرک شهید باکری که اقداماتی انجام یافته و در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص اعلام می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.