بنرهای سلامت

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از اکران بیلبوردهایی با مضمون مبارزه با دخانیات در سطح شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: این تابلوهای شهری با هدف فرهنگ سازی در بین عموم شهروندان جهت کاهش مصرف دخانیات و آگاهی دهی در خصوص عوارض استفاده از دخانیات، نصب شده است.

حسن‌زاده افزود: این بیلبوردهای شهری با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در سطح شهر اکران شده است.

او با اشاره به مصرف بالای سیگار در کشور، اظهار داشت: ایرانی‌ها روزانه معادل ۳۰میلیارد تومان سیگار می‌کشند. که به دلیل همین استفاده بیش از حد مردم از سیگار و قلیان انواع بیماری‌ها در بین آنها رواج پیدا کرده و در افراد سیگاری بیماری‌های ریوی ۲۰ تا ۳۰برابر و بیماری‌های قلبی ۳ تا ۴برابر بیشتر است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز همچنین یادآور شد: سالانه ۳۰هزارمیلیارد تومان هزینه درمان بیماری‌های مربوط به سیگار می‌شود.

حسن‌زاده از تابلوهای شهری به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها و راهکارها برای اشاعه پیام‌های فرهنگی یاد کرده و گفت: فضای شهری به دلیل ارتباط مستمر با شهروندان می تواند بستر خوبی برای بسط و ترویج هر چه بیشتر برخی پیام های فرهنگی و اجتماعی باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.