01.jpg

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی که در بند ط ماده ۵۹ قانون برنامه ششم پیش بینی شده، عامل مهم کاهش استعلام ها و بروکراسی اداری است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، نشست مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی استقرار سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی در کلانشهرها برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی و جانشین سازمان شهرداریها در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، محمد عزتی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور گفت:  شهرداری ها یکی از مجریان اصلی مصوبات مجلس هستند و در هر قانونی حتی غیر مرتبط با شهرداریها برای آنها نقش و ماموریت تعیین می شود.

او لزوم استعلامهای متعدد برای تعهدات دستگاهها در قوانین را باعث نگاه مطالبه گرانه عموم شهروندان به شهرداری دانست و گفت: این اتفاق باعث شده شهرداری به عنوان گلوگاهی برای دستگاهها دیده شود.

عزتی با تاکید بر ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی که در بند ط ماده ۵۹ قانون برنامه ششم پیش بینی شده اظهار داشت: ایجاد این سامانه عامل مهمی برای کاهش استعلامها و بروکراسی اداری است.

در ادامه این جلسه موضوعات مربوط به مشکلات حریم یکپارچه کلانشهرها، بازآفرینی شهری و مدیریت زمین و مغایرتهای بین ضوابط و مقررات شهرسازی با بعضی از قوانین مصوب مورد بررسی قرار گرفت.

عزتی در پایان این جلسه آمادگی کمیسیون شهرسازی کلانشهرها را برای همفکری با کمیسیونهای تخصصی مجلس در تدوین و بررسی قوانین را اعلام کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.