1687.jpg

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حضور زنان در جامعه و افزایش توانمندی آنان می تواند به رشد جامعه کمک کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سونیا اندیش در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با بیان اینکه اشتغال و توانمندی بانوان تهدیدی برای تحکیم بنیان خانواده نیست گفت: حضور زنان در جامعه باعث می شود درک مشترک در خانواده ها بالا رفته و در نتیجه اختلافات کاهش یابد.

او افزود: تقویت نقش آفرینی زنان در جامعه، بدون شک به کاهش آمار طلاق کمک می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تصویب لایحه حمایت از مشاغل خانگی در شورای شهر تبریز گفت: این لایحه که با پیشنهاد اعضای شورای شهر تصویب شده بود در واقع قصد حمایت اشتغال بانوان را داشت. این لایحه پس از تایید در فرمانداری اجرایی خواهد شد.

اندیش گفت: الزامی برای حضور بانوان در مشاغل خارج از خانه وجود ندارد، آنها می توانند با تقویت توانایی های خود در منازل نسبت به راه اندازی یک کسب و کار خانگی اقدام کنند.

او ادامه داد: این کسب و کار می تواند باعث تقویت جایگاه زنان در جامعه شده و منجر به کاهش خشونت و تحقیر زنان در جامعه شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به اقدامات مجموعه شهرداری در خصوص تقویت بانوان جامعه گفت: در فرهنگسراهای شهرداری کلاس ها و برنامه های متعددی برای زنان برنامه ریزی شده تا در آینده شاهد تقویت جایگاه آنان باشیم.

اندیش در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در کودک همسری جزو استان های اول است گفت: این وضعیت متاسفانه به افزایش آمار طلاق و ایجاد اختلاف بین خانواده ها منجر می شود. از همه مسئولین و به ویژه روحانیون درخواست داریم برای آگاه سازی جامعه در خصوص کودک همسری تلاش کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.