منیری فر

آیرال خبر- جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: ایمن سازی تقاطع شهری جزو اولویت های کمیته بهسازی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حسین منیری فر در جلسه کمیته بهسازی و مناسب سازی معاونت عمرانی اولویت های فعلی کمیته بسهازی معاونت عمرانی شهرداری تبریز را ایمن سازی تقاطع های شهری و مناسب سازی پیاده روها عنوان کرد و از تشکیل تیمی در راستای اجرای سیاستهای شهر دوستدار کودک خبر داد.

منیری فر افزود: در راستای  ایمن سازی تقاطع های شهری و مناسب سازی محیط شهری برای سالمندان و ناتوانان جسمی، کمیته بهسازی موارد را به مناطق ارائه کرده است تا بهسازی ها بصورت مشترک و در یک مورد مشخص صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص موضوعی که به اولویت های کمیته بهسازی  اضافه شده است اشاره کرد و گفت: در مناسب سازی شهری از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد مفهوم شهر دوستدار کودک می باشد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز فعالیت زیادی را در زمینه فراهم نمودن امکانات مناسب کودکان انجام داده است که لازم است این فعالیت ها در قالب مجموعه شهر دوستدار کودک ساماندهی شود.

منیری فرخطاب به سرناظرین و مسئولین دفتر فنی مناطق افزود: از اقداماتی که برای محقق نمودن شهر دوستدار کودک برای شهرداری ها تکلیف شده است: مناسب سازی و ایمن سازی فضاهای عمومی، ایجاد راه‌های امن به مدرسه، الزام استفاده از صندلی مخصوص کودک در وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد مراکز مخصوص رفاهی ویژه کودکان شیرخوار در سطح شهر، توسعه خانه‌های اسباب بازی، حمایت از کودکان اقشار محروم، شناسایی منابع و امکانات حمایتی مردمی از کودکان، مشارکت در برگزاری جشن‌های مرتبط با کودک و همکاری با آموزش و پرورش برای فراهم کردن آموزش‌های پیش دبستانی نیز است.

وی همچنین با یاد آوری وضعیت نامطلوب تقاطع شهری و همچنین وضعیت خطوط عابر پیاده در  تقاطع های سطح شهر طبق بازدید میدانی توسط کمیته بهسازی و تهیه عکس و پاورپوینت در این راستا، خواستار تسریع در اجرایی نمودن اصلاحات لازم طبق دیتل هایی ارسالی از سوی کمیته بهسازی و ساماندهی به مناطق شد.

گفتنی است در این جلسه سرناظرین و مسئول دفتر فنی معاونت عمرانی شهرداری مناطق دهگانه تبریز و کارشناسان ستادی معاونت عمرانی مرکز نیز حضور داشتند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.