آیرال خبر،استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور در کنسول‌گری ترکیه در تبریز، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، فاجعه تروریستی اخیر در فرودگاه آتاتورک استانبول را محکوم کرد.

به گزارش آیرال خبر، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده همچنین با قرائت فاتحه، برای جان‌باختگان این حادثه تروریستی، رحمت و مغفرت الهی را مسئلت کرد.

وی با تاکید بر همبستگی دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر در کنار کشور دوست و همسایه ترکیه است.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی برای کشتن انسان‌ها رقابت می‌کنند، افزود: اراده ملت‌ها بالاتر از هر اراده‌ای بوده و با اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، ریشه تروریسم در جهان خشکیده خواهد شد.

جبارزاده با اشاره به این که ملت ایران خود از قربانیان تروریسم است، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی در مبارزه با این پدیده شوم عزم جدی و قاطع داشته و در این زمینه آماده همکاری با کشورهای همسایه است.

وی با امضای دفتر یادبود کنسول‌گری ترکیه در تبریز، در یادداشتی نوشت: “تروریست‌ها از لشکریان شیطان هستند که در سال‌های اخیر انسان‌های بی‌گناه را فارغ از ملیت، دین، زبان و نژاد و صرفا به جرم انسان بودن به صورت وحشیانه مورد حمله قرار داده و می‌کشند؛ مردم ایران نزدیک چهل سال است که قربانی این حملات بوده و با تمام وجود با نیت شوم و پلید تروریست‌ها آشناست. اکنون با اعلام همبستگی و همدردی با ملت و دولت کشور همسایه، دوست و مسلمان ترکیه به خاطر فاجعه تروریستی فرودگاه آتاتورک استانبول، برای جان‌باختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر در پیشگاه خداوند مسالت می‌نمایم. بار دیگر اراده مصمم دولت و ملت ایران اسلامی در مبارزه بی‌امان با تروریست‌ها را در اقصا نقاط دنیا یادآور می‌شوم و اطمینان دارم خون‌های به‌ناحق ریخته شده انسان‌های مظلوم، گریبان تروریست‌ها را خواهد گرفت.”

“چاغلار فاهری” سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی استاندار آذربایجان‌شرقی با دولت و ملت ترکیه، بر همکاری و همبستگی کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

اجتماعی 95/4/15

کدخبر110799

خبرنگار125

انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.