بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز از مناطق زلزله زده شهرستان میانه

عضو شورای شهر تبریز گفت: موضوع بازآفرینی شهری تنها بر عهده شهرداری نبوده و نیازمند همکاری بین بخشی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی آجودان زاده در حاشیه بازدید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از مناطق زلزله زده ترکمنچای گفت: گسل تبریز یکی از خطرناک ترین گسل های فعال کشور است که هر لحظه امکان آزاد کردن انرژی های درونی خود را دارد.

او با اشاره به توان گسل تبریز گفت: ۴۲۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در مناطق خطرناک حاشیه شهر ساکن هستند که ۲۰ هزار نفر این شهروندان در معرض خطر جدی هستند که هیچ راهی به جز تغییر محل سکونت ندارند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به خسارات زلزله میانه و سراب اظهار داشت: به دلیل اینکه در گذشته ۷۰ درصد روستاهای این مناطق مقاوم سازی و بازسازی شده اند شاهد کاهش محسوس تعداد جانباختگان و خسارات وارده به هموطنانمان هستیم.

آجودان زاده ادامه داد: اگر قصد داریم در تبریز اقدامی انجام دهیم که به کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان منجر شود چاره ای جز بازآفرینی شهری و مقاوم سازی ابنیه های شهر داریم.

عضو شورای شهر تبریز افزود: امیدواریم اداره کل مسکن و شهرسازی زمین های لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد که ساخت و ساز در آنها انجام شود و تا در آینده شاهد کاهش خطرات و بلایای زمین لرزه باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.