بازار تبریز

در راستای ایجاد محیطی پاک برای برگزاری باشکوه عزاداری حسینی در بازار، بازار تاریخی تبریز پاکیزه تر از سال‌های گذشته میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، جلسه مشترک بین شهردار منطقه ۸ و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، جهت هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست‌های حوزه خدمات شهری در بازار تبریز ویژه ماه محرم تشکیل یافت.

هماهنگی های لازم جهت مدیریت اصولی تنظیف بازار تبریز و محورهای پیرامون در ایام عزاداری حسینی و همچنین تصمیمات مقتضی در راستای ارائه خدمات شهری به عزاداران و هیئت های حسینی از جمله تصمیم های اتخاذ شده در این جلسه بود.

عملیات تنظیف و پاکسازی بازار به صورت شبانه روزی توسط عوامل خدمات شهری شهرداری از دیگر اقدامات در ایام محرم خواهد بود.

اصغری با یادآوری سابقه تاریخی حضور دستجات عزاداری در بازار تبریز ،نیاز منطقه به تمرکز بیشتر رامهم عنوان کرد و گفت: تمامی امکانات و تجهیزات سازمان پسماند با تلاش شبانه روزی پاکبانان خدوم شهرداری در صدد است تا بار دیگر تبریز شهر همیشه تمیز درعزای حسینی تمیز باقی بماند.

عبدالهی شهردار منطقه ۸ نیز ضمن تشکر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند در منطقه۸ تبریز گفت: این سازمان متخصص در امر تنظیف شهری است و شهرداری منطقه ۸ همیشه در تعامل با سازمان خواهد بود تا بتوان با پیشبرد اهداف مدیریت واحد شهری به توسعه تبریز کمک کرد.

وی افزود: با توجه به ازدیاد پخش نذورات در دهه اول محرم که نشات گرفته از حسینی بودن مردم تبریز است بایستی تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بتوان محدوده مرکزی شهر والاخصوص بازار تاریخی تبریزرا با مدیریت خاصی از آلودگی های بصری وزیست محیطی پاکسازی کرد و افزود: شهرداری منطقه۸ برای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت پسماند همیشه آموزش شهروندی را سرلوحه خود قرار داده است.

طی این جلسه مقرر شد با نصب باکس‌های زباله در کل معابر بازار، محیطی پاکیزه در اختیار عزداران حسینی قرار گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.