آیرال خبر،مهدی ابراهیم پور هنرمند معرق کار تبریزی از خلق دوباره تمام بخش‌های بازار تاریخی و جهانی تبریز با هنر معرق خبر داد.

به گزارش آیرال خبربه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ابراهیم پور با بیان این مطلب افزود: قصد داریم کل بازار تبریز از جمله پانبیخچی بازار، دالان میرزا شفیع، دالان میرزا رضا و … را به صورت پلان و با استفاده از هنر معرق کار کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارگاه تولید معرق و منبت آذربایجان شرقی با بیش از 90 هنرمند تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کار ساخت تابلوی معرق تیمچه مظفریه تبریز با استفاده از 12 هزار قطعه چوب به پایان رسیده است و ساخت معرق شخصیت ها و تیپ های معروف بازار تبریز مانند قالی فروش نیز در برنامه کاری آنها قرار دارد.

مهدی ابراهیم پور هدف از نقش زدن بازار تبریز در قاب هنر معرق را تبلیغ و ترویج فرهنگ هنر معرق در میان مردم و ماندگار کردن طرح بناهای تاریخی همچون بازار تبریز دانست.

به گفته وی، معرق بزرگترین قاب فرش جهان در موزه فرش تبریز با وزن دو و نیم تن و در ابعاد 5/8 در 5/5 متر و معرق کاری های مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران و سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کارهای شاخص وی و تیم معرق آنها به شمار می‌رود.

وی در پایان خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان و مدیران فرهنگی از هنرمندان شد و افزود: انتظار ما از مسئولان این است که ارزش کار هنری هنرمندان را درک کنند، چرا که با اندک سرمایه گذاری می توان به تربیت و اشتغال زایی هنرمندان بسیاری اقدام کرد.

فرهنگی 94/7/25

کدخبر110169

خبرنگار145

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.