آیرال خبر ،اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور از عملکرد بانک‌ها گله‌مند است، اظهار داشت: بانک‌ها در سال‌های اخیر از روند کاری صحیح خود خارج شده‌اند و اصلاح این روند نیز زمانبر خواهد بود.

به گزارش آیرال خبر ،وی افزود: بانک‌ها نمی‌توانند به بهانه تصویب هیئت‌مدیره خود اقدام به تخلف و بلوکه کردن دارایی‌های مردم کند و در این زمینه همراهی از سوی بانک‌های استان ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برگزاری هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت فعلی رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه در گذشته به این موضوع و ارتباط مهم توجه نشده بود و در این دو سال 18 جلسه پربار با مصوبات خوب و ارزشمند برگزار شده است.

جبارزاده یادآور شد: پیشنهادات خوبی در این جلسات ارائه شده و به دستگاه‌ها منتقل شد و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جلسات ارتقای فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به تکلیف اداره کل دارایی و امور اقتصادی استان در زمینه رونق فضای کسب و کار یادآور شد: در ارزیابی مسئولان کشوری جزو استان‌های برتر شمرده شده‌ایم و البته این برتری نباید غفلت از ادامه راه باشد.

جبارزاده خواستار توجه به بعد نرم افزاری پنجره واحد تجاری در استان از سوی دستگاه‌ها شد و گفت: در صورتی که دستگاه قضایی استان و معاونت پیشگیری دادگستری استان نیز در این زمینه ورود پیدا کنند بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه پنجره واحد سرمایه‌گذاری تجاری پربارتر شود تکریم ارباب رجوع بیشتر شده و از تحقق بسیاری از جرائم اقتصادی پیشگیری می‌شود.

جبارزاده تصریح کرد: در عصر حاضر جوامع با نحوه فضای کسب و کار سنجیده می‌شوند و در صورتی که بتوانیم تمهیدات لازم را فراهم کنیم کسب و کار ما رونق بیشتری پیدا می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بسیاری از اقدامات مهم استانی در سطح کشور الگو شده‌اند و امیدواریم در زمینه پنجره واحد نیز الگو و منتخب کشوری معرفی شویم.

وی با بیان اینکه بخشودگی جرائم مالیاتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکننده‌ها صورت گیرد، گفت: پیشنهاد می‌کنیم بدهکاران مالیاتی با پرداخت اصل مالیات از بخشودگی جرائم برخوردار شوند تا هم این بدهکاران تسهیلاتی دریافت کنند و هم در پایان سال میزان وصول مالیات‌های معوق افزایش یابد.

جبارزاده با اشاره به وجود 120 هزار واحد صنفی در آذربایجان‌شرقی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که هر واحد صنفی یک نفر شاگرد بدون توجه به مقررات تامین اجتماعی و بیمه انجام شود و اگر این اتفاق رخ دهد 120 هزار جوان دارای شغل شده و دولت نیز در زمینه میزان حقوق دخالتی نداشته باشد.

داود بهبودی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه پنجره واحد تجاری آذربایجان‌شرقی موضوعی ادامه‌دار در استان است، گفت: پیشرفت در این زمینه مشاهده می‌شود و 8 جلسه نیز در این مورد برگزار شده و هماهنگی‌ها بهتر شده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: رشد قابل توجهی را شاهد هستیم اما احساس می‌کنیم هر چه این پنجره توسعه یابد امکان حضور سرمایه‌گذاران نیز بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توجه به موقعیت مکانی سایت‌ها و نیز رفع دغدغه‌ها در زمینه پنجره واحد ‌ضروری است.

سیاسی 94/10/24

کدخبر 110451

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.