شهردار کلانشهر تبریز گفت: می‌خواهیم با حداقل هزینه، ورزشکاران و تیم‌های قهرمانی را حمایت کنیم و اعتقاد داریم که بحث سلامت جامعه و مردم شهر چنانچه برایمان اهمیت داشته باشد

به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین‌باهر در حاشیه مراسم استقبال از پهلوان پرویز هادی برنده مدال برنز مسابقات جهانی بوداپست، با اشاره به اهمیت حمایت شهرداری از قهرمانان ورزشی تبریز، اظهار کرد: پهلوان پرویز هادی که امروز افتخار بزرگی را نصیب ورزش کشور و شهرمان کرده است، کارمند سازمان ورزش شهرداری تبریز است و نه تنها وی، بلکه قهرمانان دیگر شهرمان نیز مورد حمایت شهرداری تبریز و اکثرا کارمند شهرداری تبریز هستند.

وی ادامه داد: حمایت از این ورزشکاران افتخارآفرین باید به گونه‌ای باشد که موقعی که در مسابقات حاضر هستند و می‌خواهند برای کشورمان افتخارآفرینی کنند، به فکر مشکلات مالی نباشند. این وظیفه ما و تمامی مسئولان است که از آنها حمایت لازم را داشته باشم.

شهین‌باهر با تاکید بر اینکه قهرمانی در ورزش، علاوه بر افتخار فردی موجب شادی مردم و نشاط اجتماعی می شود، عنوان کرد: قاطعانه می گویم که با هیچ رقمی نمی توان چنین نشاط و شادی را به میان مردم آورد. وقتی یک ورزشکار ملت ایران را شاد می کند، این واقعا ارزش دارد و از این رو ما باید به این جوانان افتخارآفرین بها بدهیم. بخصوص ما در خطه آذربایجان در اکثر رشته ها قهرمان ملی و بین المللی داریم و اعتقاد دارم که اگر کمی بیشتر به این جوان‌ها توجه شود، می‌بینید که همچون پرویز هادی که در مسابقات کشتی جهانی درخشید، می توانیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی در عین حال به لزوم حمایت از ورزشکاران دیگر رشته ها نیز اشاره کرد و گفت: ما در رشته هایی همچون کشتی، دوچرخه سواری، دو و میدانی و چند رشته دیگر ورزشکارانی از تبریز داریم که اکثرا قهرمانان این رشته ها هستند. ما به این موضوع افتخار می کنیم و تا جایی که می توانیم، از این قهرمانان حمایت می کنیم.

شهردار کلانشهر تبریز در ادامه در پاسخ به این سئوال که تصمیم نهایی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تیمداری در ورزش قهرمانی چه بوده است، یادآور شد: شورای محترم شهر پیشنهادی فیمابین ارائه داده است که طی آن ما بتوانیم تا پایان سال، ورزش قهرمانی را حفظ کنیم که این موضوع در شورای حل اختلاف باید بررسی شود. ما امیدواریم که این پیشنهاد شورای شهر از سوی شورای حل اختلاف استان تایید و تصویب شود تا ما هم بتوانیم از ورزشکاران و تیم های شهرمان حمایت کنیم چراکه با موفقیت این تیم ها و ورزشکاران، نشاط و شادابی به جامعه تزریق می شود.

وی افزود: ما اقدامات اولیه را در این خصوص انجام داده‌ایم و همانطور که گفتم، منتظر تصمیم شورای حل اختلاف هستیم. فعلا هیچ تصمیمی گرفته نشده است چون تا زمانی که مجوز صادر نشود، نمی توانیم در رشته های قهرمانی از جمله بسکتبال، والیبال، فوتبال و دیگر رشته‌ها ادامه دهیم.

شهین باهر در خاتمه گفت: باید به موضوع ورزش قهرمانی نیز اهمیت بدهیم. ما باید در بین جوانان شهر انگیزه ایجاد کنیم تا بجای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در کمین آنهاست، به سمت ورزش روی بیاورند. اهمیت دادن به ورزش قهرمانی و دیدن قهرمانانی مثل پرویز هادی، زمینه‌ای است تا جوانان شهرمان انگیزه پیدا کنند تا خود را به عرصه‌های قهرمانی برسانند و این وظیفه ماست که فضای لازم را برای جوانان شهر ایجاد کنیم تا آنها بتوانند خود را در سطوح بالاتر و در عرصه قهرمانی ورزش مطرح کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.