آیرال خبر،محمد حسن طالبیان برای بازدید از منطقه ارسباران و ارزیابی امور صورت گرفته به منظور ثبت جهانی جنگل های ارسباران 4 آذر ماه به تبریز می آید.
به گزارش  آیرال خبر،حق پرست با بیان این خبر افزود: پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران در مرحله پایانی و تکمیل قرار دارد و بناست به عنوان یک اثر میراث طبیعی بهمن ماه سال جاری به سازمان یونسکو ارسال شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر اهتمام جدی اداره کل و همراهی دستگاه های اجرایی استان برای ثبت جهانی جنگل های ارسباران تاکید کرد و گفت: بازدید از جنگل های ارسباران و نشست مشترک با مدیران اجرایی استان از برنامه های پیش¬بینی شده سفر معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جنگل های ارسباران و لزوم حفاظت از آنها به عنوان ذخیره گاه زیست کره و از سوی دیگر نقش ویژه ای که این جنگل ها می تواند در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی وکشور داشته باشد، پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران به عنوان میراث طبیعی پس از تایید سازمان مرکزی به سازمان یونسکو فرستاده می شود.
حق پرست یاد آور شد: در صورت ثبت جهانی، جنگل های ارسباران به عنوان دومین اثر طبیعی کشور پس از کویر لوت در فهرست میراث طبیعی جهان ماندگار خواهد شد.
گفتنی است جنگل‌های ارسباران با احتساب عرصه و حریم ها بیش از 160 هزار هکتار وسعت دارد و در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و صرف نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع و شکنندگی و آسیب‌پذیری بالای خود در سال‌های ‪ و ‪1350 و ۱۳۵۲‬شمسی ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده تحت حفاظت و نظارت اعلام شد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬3.

فرهنگی 94/8/4

کدخبر110306

خبرنگار125
انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.