اجلاسیه اوراسیا

عضو شورای شهر تبریز گفت: باید از تمام تجارب جهانی برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی شهر استفاده کنیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم در آیین افتتاح اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا با بیان اینکه این اجلاس فرصت بهره مندی تبریز از تجارب جهانی را فراهم کرده است گفت: از کسانی که این زمان و شرایط را برای تبریز بوجود آورده اند سپاسگزارم.

او با اشاره به دستورالعمل یو ان هپی تات در خصوص توسعه شهری که به دولت ها ابلاغ شده است اظهار داشت: این برنامه می خواهد در افق ۲۰۳۰ به هدف ۱۱ برنامه توسعه پایدار شهرها برسد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل شهرسازی ما باید ایمن، تاب آور و همه شمول و با مشارکت همه گروه های ذینفع باشد.

بابایی اقدم با تاکید بر اینکه خوشبختانه این اجلاس با مشارکت دستگاه های متعدد اجرایی برگزار می شود گفت: این اجلاس نشانه ای از مشارکت بین دستگاه های اجرایی بوده و ارزشمند است.

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تصویب طرح جامع سوم شهر تبریز در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در بخش هایی از شهر که شهرک ها قرار گرفته اند به سادگی می توان با ضوابط شهر را اداره کرد اما در بخش مرکزی و تاریخی شهر با پیچیدگی های زیادی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه در بافت تاریخی شهر فرصت آزمون و خطا نداریم گفت: باید از تمام تجربیات موفق و ناموفق جهان استفاده کنیم تا بتوانیم این میراث ارزشمند شهر را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.