خدمات شهری

شهردار منطقه۴ تبریز از آغاز برنامه یکپارچه خدمات شهری با آغاز فصل تابستان خبر داد و گفت: اقدامات خدماتی منطقه۴ با بسیج تمام نیروها و تجهیزات، از اول تیر به صورت سه‌شیفته در میادین، معابر و محلات سطح منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، اکبر امجدی با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به گرم‌شدن هوا و احتمال افزایش برخی ویروس‌ها و آلودگی‌ها، از اول تابستان شستشوی مداوم باکس‌های زباله و لایروبی کانال‌ها و جوی‌ها به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

شهردار منطقه۴ تبریز ادامه داد: نیروهای خدمات شهری، با استفاده از ده‌ها دستگاه تجهیزات تهویه و پمپ‌های تخلیه، برای این منطور مورد سرکشی قرار گرفته تا در سطح منطقه، شاهد تجمع آلودگی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه تجمع‌ نخاله، خط قرمز خدمات شهری منطقه۴ است، متذکر شد: طبق تجربه‌ها و مطالعات خدماتی، نخاله‌ها علاوه بر جنبه سدمعبر و تاثیرات نامطلوب بصری، از عوامل مهم رشد حیوانات موذی و انتقال برخی آلودگی‌ها در فصل گرما است، از این رو، به خدمات شهری دستور موکد داده شده تا با هرگونه نخاله‌گذاری در سطح محلات و معابر، با قاطعیت برخورد کنند.

امجدی با بیان اینکه با آغاز گرمای تابستان، طبیعی است که گل‌های بهاره، شادابی خود را تا حدود زیادی از دست بدهند، افزود: به همین منظور، از نخستین‌ روزهای تابستان، کاشت انواع گونه‌های جایگزین نظیر داودی، زرشک‌های زینتی، رز، پیچک و شمعدانی، در بلوارها، میادین، پارک‌ها و بوستان‌های منطقه آغاز می‌شود.

شهردار منطقه۴ تبریز اضافه کرد: عمده این گونه‌ها از نهاده‌های تولیدی منطقه است که از ماه‌های پیش در شرایط مطلوب گلخانه‌ای رشد یافته و به زودی به صورت انبوه در سطح منطقه، کاشته می‌شود.

وی در پایان بر لزوم همکاری و مشارکت شهروندان تاکید و اظهار داشت: دقت‌نظر شهروندان در تفکیک زباله، مراقبت از فضای سبز و کمک به پاک‌سازی محلات، نقش اساسی در تسهیل برنامه‌های خدمات شهری خواهد داشت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.