قدوسی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: اصحاب فرهنگ و هنر، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری، به ساحت امام حسین (ع) در ایام عزاداری ایام آن امام همام، عرض ارادت خواهند کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین قدوسی، با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام، خاطرنشان کرد: برخی از برنامه ها راساً از طرف سازمان و برخی به صورت مشارکتی، با نهادهای مختلف فرهنگی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها دربردارنده جلوه‌هایی از توان سازمان در برگزاری برنامه های فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین قدوسی، از پخش فیلم سینمایی «عصر روز دهم»، به کارگردانی و نویسندگی مجتبی راعی، به عنوان یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام خبر داد که مقرر شده برای مسافران  پارک مسافر تبریز بعد از اذان مغرب و عشا، طی روز پنجشنبه، ۱۴ شهریورماه پخش شود.

وی افزود: همچنین نمایشگاهی از آثار عکس جشنواره های قاب خالی خورشید و حماسه عاشورا، که طی سال‌های گذشته به همت این سازمان برگزار شده بود، در محل سازمان و نگارخانه هنرمندان آن برپاست که علاقمندان می‌توانند برای دیدار از این نمایشگاه در محل سازمان حاضر باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ادامه داد: نظیر این نمایشگاه نیز، روز ۱۵ شهریورماه در محل مصلای تبریز همزمان با نمازجمعه برپا خواهد بود و نمازگزاران می‌توانند، از این آثار دیدار کنند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت سازمان در دومین سوگواره هنرهای نمایشی «بغض صحنه» اظهار داشت: این رخداد فرهنگی و هنری توسط حوزه هنری استان و کانون بسیج هنرمندان سپاه عاشورای استان برگزار می‌شود و در آن گزیده‌ای از آیین‌های فاخر عزاداری، نظیر دمام‌زنی، شبیه‌خوانی و پرده‌خوانی و نقالی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی افزود: این جشنواره، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه؛ در محل پیاده راه ارک تبریز برگزار خواهد شد و در آن هنرمندانی از هیئت مهاجرین جنگ‌ تحمیلی، دمام نوازی خواهند کرد و جشنواره «بغض صحنه» را به مخاطبین عرضه خواهند کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به نمایشنامه‌خوانی، توسط هنرمندان و مدیران فرهنگی این سازمان به عنوان یکی دیگر از برنامه های سازمان متبوع خود خبر داد و افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه، یعنی ۱۶ و ۱۷ شهریورماه، نمایشنامه «حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده ام»، نوشته میلاد اکبرنژاد، اجرا خواهد شد که به حیات فکری و در نهایت شهادت جناب حرّ ابن یزید ریاحی، در مقطع های مختلف حماسه عاشورا می‌پردازد.

وی از عموم شهروندان، اصحاب فرهنگ و هنر نیز عزاداران حسینی خواست تا در برنامه‌های سازمان حضور داشته و ثواب عزاداری ‌های خود را با این مجموعه سهیم کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.