صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، ویژه برنامه های مختلفی در معاونت های صدا، سیما و رادیو آذری تبریز در ایام مبارک عیدفطر برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی با  پخش  مستقیم نماز عید فطر و خطبه های آن از مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان از ساعت ۷:۴۵ صبح شروع شده و در ادامه ویژه برنامه ” آی گوروشو ” به صورت زنده و به مدت ۵۵ دقیقه تقدیم مخاطبان می شود. همچنین در کنار برنامه های روتین سحرلر ، خانواده ، دعوت، صدای ورزش ، یاشاسین جوانلیق و جمعه گوروشو که به صورت ویژه و با ریتمی شاد و نشاط انگیز به روی آنتن می روند ، ویژه برنامه های “این شرح بی نهایت” به مدت ۲۰ دقیقه ، ” قند و عسل ” به مدت ۲۵ دقیقه، برنامه موسیقیایی ” ۳۰۰۰۰۴۱۳ ” به مدت ۶۰ دقیقه ، “باران اجابت” به مدت ۲۷ دقیقه ، “شکرانه ” به مدت ۲۰ دقیقه ، ” عید بندگی ” به مدت۲۵ دقیقه ، رله برنامه ” شبهای ایران” از چهاردهم تا هفدهم خردادماه متناسب با حال و هوای این ایام و پخش برنامه ” لبخند ایرانی” کاری از مرکز همدان از دیگر برنامه های ویژه صدای استانی است.

رادیو شهر مراغه هم در این ایام سعی می کند با تهیه و پخش عیدانه های مختلف اوقات خوشی برای مخاطبان خود فراهم کند. پخش نماز عید فطر ، ویژه برنامه های ” فطر بایرامی ” به مدت ۶۰ دقیقه و ” عید بندگی ” به مدت ۳۰ دقیقه از تمهیدات این رادیو در روز عیدفطر می باشد.

شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با برنامه های شاد و پرانرژی در جشن عیدسعید فطر در خدمت بیننده های خود خواهدبود. پوشش نماز باشکوه عیدفطر و خطبه های آن به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، پخش برنامه صبحگاهی “سحرلر ” با ریتمی شاد همراه با حضور هنرمندان ، بازیگران و خواننده های استان ، پخش ویژه برنامه شبانگاهی ” بایراملیق ” در دو قسمت ، همچنین اختصاص فیلم های سینمایی شاد و جذاب ، پخش فیلم های ” آجی بال” و ” نارگیله ” از تولیدات شبکه استانی سهند از دیگر عیدانه های سیمای سهند برای بینندگان  می باشد.

رادیو آذری تبریز هم برنامه های خاصی برای این روز تدارک دیده است. برنامه ” مشکات ” در آخرین افطاری ماه رمضان به صورت ویژه به موضوع عیدسعید فطر و اعمال خاص روز اول ماه شوال و نماز عید پرداخت می کند. همچنین “والشمس و الضحی” عنوان ویژه برنامه روز عید است که در سحرگاه چهارشنبه به مدت ۲۷۰ دقیقه با آیتم های متنوع به روی آنتن می رود. برنامه های ” سلام دینله ییجی ” و ” شناور ” هم از دیگر تولیدات رادیو آذری تبریز می باشد که در ایام عید تقدیم مخاطبان آذری زبان آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران می شود. علاوه بر این خبرهای مربوط به برگزاری نماز عیدفطر در ایران و باکو و حلول ماه شوال در بخش های خبری صبحگاهی و عصرگاهی منعکس می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.