آیرال خبر،معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان از برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش آیرال خبر،  محمدنريماني راد با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: معاونت دانشجويي و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی در جهت مشارکت افزایی دانشجویان، استادان و کارکنان در فعالیت های فرهنگي و قرآنی با برگزاری جشنواره و مسابقات با محوريت قرآن و اهل بيت (علیهم السلام) هرسال زمینه حضور بیش از 250 هزار دانشجو ، استاد و کارمند را فراهم می سازد.

وی افزود: این سطح از حضور همچنان به عنوان یک رویداد مهم دانشگاهی در صدر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قراردارد.

وی تصريح كرد: بيستمين جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت(ع) استادان، دانشجویان وکارکنان واحدهای دانشگاهی و مراكز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی سراسر كشور، طبق آیین نامه جامعی که در شهريور ماه 1393 توسط دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به دبيرخانه هيأت امناي استاني و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي ابلاغ شده است.

معاون دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامی تبريز گفت: بيستمين جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) درسه بخش پژوهشی شامل نرم افزار و وبلاگ، پایان نامه و مقالات قرآنی، ادبیات دینی شامل داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلم نامه نویسی، شعر، پویا نمایی، فیلم کوتاه، طراحی، عکس و نماهنگ و آثار هنری شامل خط شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نستعلیق، سیاه قلم، نقاشی و نقاشی خط، قالی بافی، مشبک، معرق ، نگارگری و منبت برگزار شده است.

نريمانی افزود: 12هزار نفر در فراخوان اولیه در واحد های دانشگاهی سراسر کشور ثبت نام کرده اند، 8هزار اثر توسط دبیرخانه مرکزی در پالایش اولیه (مطابقت آئین نامه ای) پذیرفته شده اند، 750 اثر در مرحله مقدماتی توسط واحد های دانشگاهی از جوایز واحدی (در مجموع) بهره مند شده اند و تعداد 137 اثر شامل 72 اثر دانشجو، 38 اثراستاد و 27 اثر كارمند از بين واحدها، مراكز و آموزشكده های سما نیز به مرحله كشوري راه يافته و به عنوان برگزیده مشخص شده اند.

گفتنی است، مسابقات قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی از1372 آغاز شده است و در54 رشته در بخش های کتبی، شفاهی و هنری و ادبیات دینی و پژوهشی وتاكنون در سه گروه استادان، دانشجویان و کارمندان برگزار شده است.

بيستمين جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) استادان، دانشجویان وکارکنان واحدهاي دانشگاهی و مراكز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی سراسر كشور به همراه نمايشگاه137 اثر برگزيده كشوری، 28 آبان ماه در سالن شهريار دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برگزار می شود.

علمی 94/8/9

کدخبر110221
خبرنگار:125
انتهاي پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.