آیرال خبر،با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و اساتید و دانشجویان معماری و شهرسازی، دومین نشست تخصصی گرامیداشت روز جهانی شهرسازی در تالار اندیشه ائل گلی تبریز برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر،نشست تخصصی روز جهانی شهرسازی با شعار بازآفرینی فضاهای شهری و جوامع پایدار، راهکارهای احیای هویت شهری را مورد بررسی قرار داد.

تقویت زمینه‌های فعالیت شهرسازان و معماران، بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایجاد خلاقانه فضاهای شهری، استفاده از ظرفیت فضاهای کور شهرها برای طراحی میدان‌ها و میدانچه‌های پرنشاط اجتماعی، احیای مجموعه‌های تاریخی و راهکارهای تلفیق برنامه‌های مدرن و تاریخی، محور مهم مباحث عنوان شده در این نشست بود.

زندگی شهرنشینی امروز، با معضلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی‌ هوا، ساخت و سازهای غیرقانونی دست به گریبان است. در کنار این معضلات، با توجه به روندی که شهرها در مسیر جهانی‌شدن و مدرن‌سازی در پیش گرفته‌اند، کمرنگ‌شدن ارزش‌های فرهنگی و هویتی در کالبد شهرها، از نگرانی‌های فعالان شهرسازی به شمار می‌رود.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با در نظر گرفتن همین دغدغه مهم، نشست‌های سالانه بزرگداشت روز جهانی شهرسازی را برای دومین سال پیاپی با حضور مدیران، اساتید و انبوه دانشجویان مشتاق برگزار کرد.

اجتماعی 94/8/9

کدخبر110324

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.