سفیر 3

شهردار تبریز خواستار برپایی هفته فرهنگی تبریز در باکو شد و گفت: تولیدات مربوط به تبریز در قالب هفته تبریز  در قالب یک بازار سنتی در این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در دیدار جواد جهانگیرزاده، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با طرح این موضوع اظهار داشت: این هفته فرهنگی در قالبی متفاوت و در زمینه هایی همچون موسیقی، تئاتر خیابانی، خوشنویسی، صنعت و… می تواند همراه باشد.

او یادآور شد: پیشنهاد نامگذاری ۱۴ مرداد سالگرد واقعه مشروطه را به عنوان «روز تبریز» را چندی پیش مطرح کرده ایم که این هفته فرهنگی تبریز می تواند همزمان با این روز برپا شود چرا که مشروطه به عبارتی خاستگاه تبریز است.

شهردار تبریز همزمانی این مناسبت با فصل گردشگری تبریز را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در صورت نهایی شدن از هم اکنون باید برنامه ریزی داشته باشیم تا تبریز در این رویداد حضوری قوی داشته و با تمام توان ظاهر شود.

ایرج شهین‌باهر در بخش دیگری با اشاره به لزوم جذب توریست از جمهوری آذربایجان برای تبریز خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه طی دهه‌های گذشته باکو شاهد تحولات بسیاری در حوزه شهری بوده است ولی تبریز برای مردم باکو همیشه «تبریز» بوده است. باید این علاقمندی را بالفعل کنیم تا تبریز برای مردم جمهوری آذربایجان مقصد گردشگری باشد.

او از افزایش ۷۰ درصدی گردشگری داخلی طی تابستان امسال در تبریز خبر داد و گفت: تبریز پیش از شهری گردشگری همواره به عنوان شهری اقتصادی معرفی شده است. تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای توجه به حوزه گردشگری بود که این افزایش میزان گردشگر در شهر نیز در اثر همان رویداد اتفاق افتاده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به منظور آشنایی مدیران شهرداری تبریز با سیستم مدیریت شهری باکو کارگاه های آموزشی و … جهت انتقال تجربیات می تواند برگزار شد.

او خاطرنشان کرد:جمهوری  آذربایجان برای ایران کشور دوست و همسایه است و تجربیات این کشور را از لحاظ اجتماعی و… می توان در تبریز نیز بومی سازی کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.