اشاره:
آیرال خبر_ سامان نریمان جهان از جمله بازیکنان ریزنقش و تکنیکی آذربایجان است که محبوبیت خاصی بین طرفداران تیم های تبریزی دارد
سامان در هر سه تیم تبریزی بازی کرده و بیشترین رفت و آمد را بین تیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد تجربه کرده است.
این بازیکن محجوب و دوست داشتنی که متولد 29فروردین سال 70 در بناب است توانسته خودش را به عنوان یکی از کلیدی ترین بازکنان بومی در بیم هواداران معرفی کند
نریمان جهان سابقه پوشیدن پیراهن تیم های استقلال بناب، تراکتورسازی (2بار)، ماشین سازی (2بار)، نفت تهران، گسترش فولاد (3بار) و پرسپولیس را دارد
در روزهایی که نام سامان به عنوان یکی از گزینه های جدی بازی در تراکتور مدل جدید، شنیده می شود با وی گپ و گفتی داشتیم که باهم می خوانیم:


جدایی از تراکتور؟!
زمانی که رسول خطیبی سرمربی تراکتور بود، من هم سرباز شدم تا در خدمت تیم محبوبم باشم. 18 ماه پیراهن این تیم را با افتخار پوشیدم ولی متاسفانه در آخر فصل در لیست مازاد قرار گرفتم و مجبور به ترک تیم شدم. این در حالی بود که هنوز یک سال با گسترش قرارداد داشتم و دوباره به این تیم بازگشتم تا اتمام قراردادم بازی کنم.

جدایی از گسترش و پیوستن به ماشین سازی!
یک نیم فصل در گسترش فولاد بازی کردم و در فصل نقل و انتقالات از طرف ماشین سازی با باشگاه مذاکره شد تا به این تیم که تازه به لیگ برتر صعود کرده بود بپیوندم. با توافق دو باشگاه به ماشین سازی پیوستم و گسترش 600 میلیون بابت صدور رضایت نامه ام (برای نیم فصل) از ماشین دریافت کرد و من به ماشین پیوستم و در حقیقت مبلغی به من تعلق نگرفت و فقط 50 میلیون برای نیم فصل بازی ام از گسترش دریافت کردم و مجانی به ماشین پیوستم!

جدایی از ماشین و پیوستن به پرسپولیس!
در نیم فصل دوم و با رفتن خطیبی، در لیست مازاد قرار گرفتم! هیچ پیشنهادی از تیم های تبریزی نداشتم و یکی دو پیشنهاد از تیم های لیگ برتری داشتم که جدی ترین شان پرسپولیس بود!
بالاجبار با قراردادی 2.5ساله به جمع سرخ های پایتخت پیوستم. نکته ای که لازم می دانم همینجا عرض کنم مربوط به دلخوری برخی از هواداران تراکتور است که گهگاه از گوشه و کنار می شنوم. آنها اعتقاد دارند که نباید از تزاکتور به پرسپولیس می رفتم در حالی که من از تراکتور کنار گذاشته شده بودم نه اینکه خودم جدا شده باشم. و نکته بعدی اینکه از ماشین سازی به پرسپولیس رفتم و چاره ای هم نداشتم! وقتی تیم مرا کنار گذاشته و هیچ تیم تبریزی هم خواهان من نبود من باید چکار می کردم؟!


داستان پرسپولیس!
من بهرحال بازیکن حرفه ای هستم و بابت بازی ام پول می گیرم و باید حرفه ای رفتار کنم. من در مصاحبه هایم هیچوقت نگفته ام که پرسپولیس بهترین تیم ایران است! همیشه گفته ام که پرسپولیس یکی از بهترین تیم های ایران است. همانگونه که تراکتور، استقلال و سپاهان هم از بهترین ها هستند. اگر قرار بر انتخاب بهترین تیم باشد نام “تراکتورسازی” اولین تیمی است که به ذهن هر آذربایجانی خطور می کند.

عذرخواهی از مردم!
هواداران واقعی شرایط یک بازیکن را بهتر درک می کنند و می دانند که وقتی در لیست مازاد قرار میگیری یعنی چه؟ ولی برخی از هواداران که زیاد حرفه ای فوتبال را دنبال نمی کنند و گاهی اتفاقات و توالی فصل ها را هم در نظر نمی گیرند از من گله می کنند! اما با همه ی این تفاسیر و در حالی که در جدایی ام از تراکتور و ماشین سازی و پیوستنم به پرسپولیس هیچ نقشی نداشتم ولی بازهم از همه ی هوادارانی که ازم ناراحت شده اند عذرخواهی میکنم!

خوشحالی نمیکنی؟!
این یک رسم معمول است که بازیکنانی که به تیم های سابق خود گل می زنند، شادی نمی کنند و من هم به احترام تماشاگران هیچوقت پس از گلزنی به تیم های تبریزی شادی نکرده ام! من حتی بخاطر تیم شهرم و تعصبی که به آذربایجان دارم از لیگ برتر به دسته اول (گسترش فولاد) پیوستم تا کمک حال تیمم برای صعود به لیگ برتر باشم. پس عجیب نیست که خوشحالی نمی کنم و این کمترین کاری است که میتوانستم انجام دهم.

جدایی از پرسپولیس!
در این تیم نیم فصل بازی کردم و با توجه به اینکه برانکو زیاد به من بازی نمی داد تصمیم گرفتم که جدا بشوم. با صحبتی که با سرمربی تیم داشتم ایشان را مجاب کردم که با جدایی ام موافقت کند.

و بازهم گسترش!
پس از جدایی ام از پرسپولیس، از تیم های مختلفی پیشهاد داشتم که خودم دوست داشتم در تیم های شهرم بازی کنم و فقط گسترش پیشنهاد داد که گرچه از نظر ریالی از بقیه تیم ها کمتر بود ولی بخاطر اینکه در تبریز باشم به جمع آبی های تبریز پیوستم


سامان و تغییر سرمربی!
نمیدانم متاسفانه یا خوشبختانه به هر تیمی که رفته ام در میانه های راه، سرمربی اش عوض شده است! در گسترش فولاد هم با رفتن لوکا و آمدن کریمی مجبور به بازی در پست هافبک دفاعی شدم و 13 بازی در این خط بازی کردم که یک پست غیرتخصصی برایم محسوب میشد ولی توانستم رضایت کامل کادرفنی را جلب کنم!

هت تریک برابر سایپا!
در بازی با سایپا و پس از 14 هفته به پست اصلی ام برگشتم و توانستم هت تریک کنم ولی نمیدانم چه حکمتی داشت که در بازی بعدی و در دقیقه 55 تعویض شدم! این تعویض ها خیلی عجیب بود و اذیتم میکرد.

عصبانی از تعویض های سریالی!
از تعویض هایم عصبانی نمیشدم چراکه بازیکن باید تابع نظر کادرفنی باشد ولی هنوز هم برایم جای سوال دارد که چرا در همه بازی ها و در دقایق 55تا 60 تعویض میشدم! به نظر خودم و اکثر کارشناس ها، بازی های خوبی میکردم و نمی توانستم گزینه تعویضی باشم ولی …!
حتی در بازی با استقلال به آقای کریمی گفتم که تعویضم نکن و قول می دهم که گل بزنم چون استقلال سراپا حمله شده بود و میتوانستم در ضدحمله گل بزنم که بازهم تعویض شدم!
ایشان معتقد بود که نتیجه مساوی هم خوب است چراکه پیش از آن استقلال 7بازی پشت سرهم پیروز شده بود و این اولین تساوی اش بود!


آمار بد گلزنی!
تیم ما در اکثر بازی ها دفاعی بازی میکرد و به نوعی یازده نفره دفاع می کردیم و این عملا کار را برای مهاجمانی که دنبال گلزنی هستاند مشکل میکند. شما این را هم در نظر بگیرید که من با سه گل زده، سومین گلزن تیمم در 30 بازی شدم! و این نشان دهنده تاکتیک تیم در کل مسابقات است. البته این هم روشی است که خیلی از تیمها با آن وارد زمین میشوند. کم گل میخورند و کم هم گل می زنند!

وضعیت گسترش!
به نظرم گسترش فولاد واگذار خواهد شد چراکه آقای زنوزی عزم خودشان را برای سرافرازی تراکتور جزم کرده اند و طبیعی است که نتوانند به تیم دیگری فکر کنند.
امیدوارم گسترش فولاد هم سرنوشت خوبی پیدا کند و در تبریز ماندنی شود چراکه حیف است که سهمیه نفیس لیگ برتری را به همین راحتی از دست بدهیم. حضور تیم های قوی و قدرتمند در کنار تراکتورسازی می تواند به بالندگی و اوج گیری دوباره تراکتور کمک شایانی بکند.

و تراکتورسازی!
با آمدن آقای زنوزی، تراکتور، همان تراکتوری خواهد شد که همگان انتظار دارند. آقای زنوزی مرد عمل و برنامه ریزی است و یقین دارم که با فراهم آوردن بهترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، تیمی به غایت قدرتمند و شکست ناپذیر خواهند ساخت که سال ها آرزویش را داشتیم

مربی بومی یا خارجی!
اعتقاد دارم که آقای زنوزی یک مربی طراز اول و مطرح جهانی را به خدمت خواهند گرفت تا در همین اولین فصل حضورشان آرزوی هواداران را برای قهرمانی در لیگ برتر جامه عمل بپوشانند. بی شک حضور یک مربی خارجی درجه یک می تواند زمینه ساز قهرمانی باشد و مربیان ایرانی و بومی هم می توانند در کنار آن به دانش افزایی و کسب تجربه بپردازند.

پیشنهاد از تراکتور!
هیچ کس با من تماس نگرفته و پیشنهادی نداده است. فکر می کنم هنوز زود است.
البته آرزوی هر بازیکنی است که پیراهن تراکتور را بر تن کند و من هم مستثنی نیستم. من بهترین روزهایم را در این تیم سپری کردم و دوست دارم برای همیشه در این تیم بازی کنم و با پیراهن تراکتور از فوتبال خداحاقفظی کنم.


4 پیشنهاد همزمان از تراکتور، پرسپولیس، استقلال و گسترش!
شک نکنید که تراکتور! در مقاطعی هم که از تراکتور جدا شده ام، مجبور به این کار بودم. اصلا دوست ندارم از تیمی که همیشه بازی کردن با پیراهنش آرزو و رویایم بوده جدا بشوم.

آکادمی فوتبال سامان!
چند سالی بود که به فکر راه اندازی یک آکادمی فوتبال در بناب بودم که خدا را شکر امسال این توفیق نصیبم شد تا آرزویم را محقق کنم.
به همراه جمع کثیری از پیشکسوتان، اساتید و مربیان مجرب، مدرسه فوتبال را امسال افتتاح خواهیم کرد تا برای شناسایی، تربیت و شکوفا کردن استعدادهای درخشان منطقه، تلاش کنیم.
این روزها آخرین مراحل ثبت باشگاه فرهنگی ورزشی را میگذرانیم تا آماده افتتاح یک آکادمی پیشرفته و مدرن باشیم
بناب، مراغه، عجبشیر، ملکان و میاندواب پنج شهری هستند که به عنوان جامعه هدف انتخاب شده اند چراکه این شهرها معدن شگرفی از استعدادهای کشف نشده هستند و می توانیم در دراز مدت چهره های نامی و مطرحی را به فوتبال ایران و آذربایجان تقدیم کنیم.


پایان دوران تجرد!
خدا را شاکرم که در سایه لطف خدا و خانواده ام توانستم به جرگه متاهلین بپیوندم و با دختر عمویم ازدواج کنم.
ازدواجم باعث شده تا با تمرکز بهتر و بیشتری فوتبالم را دنبال کنم و با انگیزه تر بازی کنم. ازدواج در سنین جوانی می تواند نقطه عطف بزرگی باشد و آینده را زیباتر و دلچسب تر کند.
از این فرصت استفاده می کنم و دست پدر و مادرم را می بوسم و امیدوارم سایه شان همیشه مستدام باشد. از عمو و زن عمویم هم تشکر می کنم که همیشه به من لطف داشتند و همچنین یک تشکر ویژه از همسرم دارم و امیدوارم زندگی شایسته ای را برایش فراهم کنم.

سخن پایانی!
امیدوارم که تراکتور به روزهای اوج خودش بازگردد و میلیونها هوادار این تیم خوشحال و شادمان باشند. یاشاسین آذربایجان یاشاسین آذربایجان
عکس: یوسف مونسی

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.