آیرال خبر- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۲۳ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار۱۲۳ میلیارد و۶۲۱ میلیون ریال افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
به گزارش آیرال خبر، مرتضی نیرومند اسکویی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح ها در شهرک های صنعتی شبستر، آیت الله هاشمی رفسنجانی، بعثت، ورزقان، زرنق هریس، سرامیکی مرند، میانه۱، بستان آباد۲، شهید سلیمی، عجب شیر، شورگل، ولیعصر ملکان، آخولار و اسپیران بهره برداری می شود.
وی با بیان این‌که برای اجرای این طرح ها ۱۲۳ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است، اضافه کرد: چهار طرح گازرسانی، هفت طرح مخابراتی، سه طرح ساختمان اداری، اتصال شبکه پساب تصفیه خانه سهند به شبکه توزیع آب فضای سبز، برق رسانی و احداث ساختمان آتش نشانی از جمله طرح‌های قابل افتتاح است.
وی گفت: تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی ناحیه صنعتی ملکان و عالی‌نسب نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
نیرومند متذکر شد: همچنین ایجاد  شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان در ۱۰۰ هکتار،   توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی در سطح ۴۸۰ هکتار، شهرک آیت الله هاشمی در سطح ۸۰ هکتار، عالی نسب در سطح ۲۸۳ هکتار، سایت‌  اشتغال صنایع دستی در بستان‌آباد در ۶ هکتار  با اشتغال ۶۰۰ نفر و ناحیه صنعتی علیشاه در ۱۶ هکتار در شبستر  کلنگ‌زنی خواهند شد.
وی همچنین از توسعه ناحیه صنعتی صنایع دستی و گردشگری در قالب تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: توسعه این طرح در سطح شش هکتار آغاز شده و برای ۱۵۲ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به بهره برداری از ۵۳ واحد صنعتی در دهه فجر در سطح استان تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری برای این واحدها چهار میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال و میزان اشتغالزایی آن حدود یک هزار و ۵۴۰ نفر است.
 وی با اشاره به وجود ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اظهار کرد: دو هزار و ۳۶۶ واحد در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد یک هزار و ۸۴۹واحد فعال یعنی ۷۲ درصد واحد‌ها در حال فعالیت هستند.
وی با بیان این‌که ۵۱۷ واحد صنعتی در استان غیرفعال هستند، ادامه داد: ۲۷۹ واحد غیرفعال استان به علت  کمبود نقدینگی، ۱۱۵ واحد به دلیل فقدان بازار و همچنین مابقی به علت عدم تامین مواد اولیه غیرفعال هستند.
وی اضافه کرد: از واحدهای فعال شرکت‌های صنعتی استان ۷۶۷ واحد زیر ۵۰ درصد، ۷۰۸ واحد با ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۷۴ واحد نیز بالای ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
نیرومند خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان شهرک‌ و واحد‌های صنعتی وجود داشته و زیرساخت‌های لازم را آماده کرده‌ایم؛ به طوری‌که همزمان با گرامیداشت دهه فجر دو طرح بزرگ فولادی در شهرستان هشترود و میانه فعالیت‌های خود را شروع خواهند کرد.
وی عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح استان ۱۴۴ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در ۹ ماهه سال جاری ۹۶ هکتار زمین برای سرمایه گذاران واگذار شده و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸۸ درصدی از لحاظ مسافت واگذاری شده هستیم، گفت: از لحاظ مسافت واگذار شده رتبه یک کشور و از نظر واحدهای بهره برداری شده رتبه شش کشوری را داریم.
وی با اشاره به وجود هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان گفت: پرونده بهره‌برداری شش شهرک صنعتی خصوصی صادر شده  و همچنین ۹ پرونده در دست اقدام است.
نیرومند بیان کرد: شهرک‌های صنعتی چرم‌سازان چرمشهر تبریز، صنعت اسکان تبریز، غرب تبریز، توسعه عمران میانه، سهند آذران، چالیش صنعت سالاری، کارآفرینان آذربایجان خاوری و مطلب زاده شبستر شهرک‌های صنعتی خصوصی آذربایجان‌شرقی هستند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.